Visa ett inlägg
Gammal 2010-10-13, 13:09   #22
1nce

1nces avatar

Reg.datum: jul 2010
Sharp$: 1878

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av 1nce Visa inlägg
Har kollat lite på både Broughton och Quieroz.

Broughton är en brawler med bra haka och rätt bra kondis trots ölkaggen, men han har ingen teknik i nåt av det han gör. Han har ju några vinster över kända namn men det är fighters som får ses som föredettingar och inget som imponerar. Han har inga nedtagningar och blir lätt nedtagen själv, inte för att Quieroz lär försöka ta ner han men...

Quieroz har bra muay thai som han mixar upp fint med sparkar och knän. Han har inget vidare takedown defense men hans guard är bra, han skyddar sig bra i guarden och kör lite rubberguard också. Quieroz har ett record på 5-1, vinsterna har kommit mot killar som inte alls är på hans nivå, förlusten däremot kom mot en hyfsat namnkunnig motståndare som tog ner honom och vann på ett säkert domslut utan att göra så mycket skada på Quieroz.

Hade det varit så att Broughton hade haft någorlunda nedtagningar hade jag förmodligen lirat honom men efter att ha analyserat båda så överväger jag faktiskt spel på Quieroz till 1.68. Quieroz är flera klasser bättre stående och i clinch och Broughton är inte nog bra tekniskt för att ostraffat kunna krympa distansen mot den längre Quieroz. Jag tror det blir en match som i alla fall går halva distansen men mest tack vare Broughtons stryktålighet.
4u på Quieroz 1.685@Pinnacle.
1nce är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat