Jag gillar carlos condit han har bra muy thai och en bra guard där han mixar submissionförsök med armbågar men jag tror att hans boxning är klart sämre än Dan hardys. Vilket jag tror kommer vara avgörande i denna match.
Håller med om att Alex har goda chanser mot Diabaté om han håller sig till sin gameplan som troligen kommer vara att gå in på boxar-avstånd och sedan gå för en take down och ground and pounda. Dock har fransmannen extremt farliga knän som Alex får se upp för. Fysiskt sätt så bör alex vara den bättre av dem två, han har dessutom riktigt bra ground and pound
Broughton vs Quieroz
Det jag har sett av Broughton imponerar inte direkt. Han verkar inte ha någon vidare brottning eller fotarbete. Dock kommer han ha 30 pannor på Quieroz. Medan
Quieroz kommer att ha längden på sin sida 2,01 m samt bättre teknik stående och på marken a la chute boxe.
Fisher vs warburton
Fisher som är betyligt mer tekniskt och rutinerad av dem två, medans warburton verkar vara mer av en brawler. Båda har gått ut med att dom vill knocka sina motståndare i pre-intervjuer. Av Warburton's 7 matcher har bara en gått tiden ut. Jag tror att det kommer smälla mellan dom två då fisher måste vinna då han har två förluster i ryggsäcken.
En annan intressant match är den mellan Cantwell och Nedkov. Cantwell är bra allround men föredrar nog att hålla matchen stående medans Nedkov verkar vara ett riktigt fysmonster med bra explosiv brottning och hyfsade submissions. Jag undrar vad oddsen kommer ligga på i denna match, någon som vet?
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
|