Visa ett inlägg
Gammal 2020-03-24, 10:05   #20
Altoc

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 6224
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Bluesmith66 Visa inlägg
Går det alltså att göra ett reducerat system i t.ex Jokersystemet och köra som andelssystem på Tillsammans ?

Inte så insatt i Tillsammans då jag bara köpt andel ibland när jag av någon anledning inte kunnat lämna in något eget.
Trodde att det bara gick att köra enkupongssystem på Tillsammans, och det är för mig helt ointressant om man spelar för större slantar.

Har annars, till och från, varit med och drivit andelsspel sedan början på 90-talet när man fick fylla i kuponger och lämna in i butik.
Vi brukade köra 10 andelar på 500 kr/mössa, men det var ett jävla bök med hoppjerkor som hoppade av när man inte vunnit på ett par veckor och andra som man fick jaga in kosing ifrån sista minuterna före inlämningsstopp varje lördag, så det finns många fördelar med Tillsammans på den fronten såklart.

Om man nu gör ett system i Jokern och lämnar in i Tillsammans, vilken info får då andelsköparna ?
Får de en fil eller en utskrift med varje enskild kupong, eller måste systemkonstruktören skicka ut till var och en via mejl eller på nåt annat sätt ?
Ombuds-Tillsammans, t ex Västertorp, tillåter enbart enkupongssystem. Men i vanliga Tillsammans kan vem som helst starta ett bolag. Där är filspel möjligt.
Spelprogrammen, som HPT m fl, har funktion för att skapa rättningsfil. Så det är bara för spelläggaren att i Tillsammans-chatten lägga ut en länk till deltagarna. Fungerar utmärkt!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Bluesmith66 (+5)
Altoc är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat