Tack för infon !
Har ibland haft funderingar på att dra igång ett bolag igen, med inriktning på V86, där alla insatser går till systemet och ingen provision eller liknande dras ifrån vinsten.
Det jag laborerat lite med är ett rätt så hårt reducerat system men som alltid ska utgå ifrån samma kombination av utgångar/krav, en mix av statistiska och andra kriterier.
Det finns ju vissa (ofta) återkommande "statistiska mönster" på V86 som man kan dra nytta av och kombinera med andra mer skicklighetsbaserade krav på utgångar etc.
Med val av "rätt spik" så går det att få till en skapligt rejäl ram, från ca 2500 kr och uppåt, där man förhoppningsvis lyckas få med de riktiga kantbollar som krävs för att det ska bli en rejäl sudd i utdelning.
Med "rätt spik" menar jag att man ska försöka hitta en tredjehandare, eller lägre rankad, och gardera upp alla favoriter i övriga lopp.
I några lopp kör man "bombmatta" och helgarderar och i något/några kan man gå lite kortare.
Om man skulle spela för t.ex 2500/vecka så behöver man spela in 130.000 - 135.000 på ett år för att gå jämnt upp, och det är ju inget oöverstigligt berg direkt när det gäller V86.
Problemet, som jag personligen upplevt genom åren, är att hitta folk som är uthålliga och förstår att det kan ta tid innan man är helt rätt på det och vinner ett större belopp.
Bara jobbigt med folk som knappt spelat själva i hela sitt liv men som klagar varenda gång man missar spiken, får in för få utgångshästar eller nåt annat missöde. Efteråt är det alltid "lite" lättare att veta hur man skulle ha gjort.
Gäller även att hitta en balans mellan antal medlemmar och insats så att det inte blir för dyrt och inte heller för lite i vinst per person när det väl blir en rejäl sudd att dela på.
Samtidigt vill man gärna binda upp medlemmarna för en lite längre period, tex att de måste betala för 5-10 veckors insats direkt, så att man slipper jaga folk i sista minuten före inlämningsstopp eller tvingas köpa resterande andelar själv.
Får se om man får tummen ur nån gång och försöker skramla ihop ett gäng uthålliga intressenter till ett sånt upplägg.....