Ämne: För dåligt
Visa ett inlägg
Gammal 2020-03-27, 22:20   #5
Basse
 
Reg.datum: mar 2012
Ort: stockholm
Inlägg: 15 403
Sharp$: 30288
Standard

Se bara till att stå i rätt tråd när du startar ett inlägg med andelspel.

Sharps.se>Forum>Spela andelar tillsammans

Skall det stå om du är på rätt ställe.

Under Texten Sharps.se så finns en Grön ”knapp” där det står ” SKAPA TRÅD”

Bara att trycka på den och skriva in rubrik för det spel du vill sälja andelar till
Och sedan skriva lite om hur du vill lägga upp andelsspelet:

Spikfunderingar - andelspris -mm , ja du vet hur det brukar se ut.

På Atg öppnar du den spelform du vill vill sälja andelar till. Du bestämmer andelspriset och köper så många andelar du själv vill ha, sedan får ett kvitto på dina andelar.

Under kvittot står det : bjud in vänner , välj kopiera så läggs länken automatiskt i ”urklipp”

Du går till beskrivningen av ditt andelspel i din nyöppnade tråd på Sharps och klistrar in länken.


Sedan kan du när som helst gå in via ditt Atg konto och välja Påbörjade Kuponger under fliken Mina spel uppe till höger (straxt till vänster om ”mitt konto” menyn.
Där hittar du ditt andelspel och kan gå in på kupongen och ändra som du vill . På samma ställe ser du hur många andelar som sålts och vilka som köpt andelar.

Har förklarat så grundligt och noga som jag bara kan nu. Hoppas du gör ett försök

Lycka till med andelsspelet.

Jag lovar att köpa någon andel om jag hinner innan det blir utsålt.

Ps.
Sälj gärna på det sätt som jag och många andra här gör. Dvs räkna ut vad du vill ha i spelkassa och dela summan i 50 andelar.

Exempel . Vill du ha 2000kr i kassa så sälj andelarna för 40kr /st.
Eftersom 50 andelar är max vad som går att sälja på dessa andelsspel via länk så slipper du sitta och bevaka hur många som sålt för att inte systemet ska ”översäljas”.

De som köpt 5 andelar vet att de får 10% av systemet.

Jag har sett att du själv (även jag) vill ha andelspelen på det sättet.

De som säljer andelar för t.ex 200kr och skriver ”Max 12-15 andelar” har ju ingen möjlighet att stoppa försäljningen om de inte väljer att lämna in exakt när ”rätt” antal andelar sålts.
Alla som redan köpt kan köpa vidare via ”påbörjade kuponger” ända tills spelläggaren lämnat in , såvida systemet inte sålt slut=maximala 50 andelar såklart.

Så de som köpt 1 andel för 200kr i tron om att de ska få 7-10% av systemet kommer i kläm om fler än de 12-15 andelarna säljs som spelläggaren angett. Är man borta ett par timmar kan det helt plötsligt ha sålts 33 andelar i systemet som var menat att vara ”Max 15”.
Alla som köpt tidigt måste då köpa ÄNNU FLER om de vill ha 7-10% som de trodde att de skulle få....

Ja du vet vad jag menar - har sett att du råkat ut för detta själv när du köpt andelar i såna system .

Oops - det vart ett långt inlägg, men jag ville hjälpa till så mycket jag kan för jag vet att du stöttat mina system många gånger

Lycka till Intradisc
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Gotland (+5), SakanAA (+5)

Senast redigerad av Basse den 2020-03-27 klockan 22:52.
Basse är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat