Visa ett inlägg
Gammal 2020-03-30, 14:38   #27
Strappa71
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 672
Sharp$: 2381
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Basse Visa inlägg
Det Warn90 menar är att Atg.strecklista inte var ”rätt”.

Tror inte någon i Sverige har så stor koll på Amerikanska hästar som startat 0-5ggr och alla lopp på V4 var Maidenlopp- för hästar som aldrig vunnit.
Knappt någon information att få tag på om hästarna i USA och enda informationen som de flesta spelade efter var svenske Jockeyn Fanny Ohlssons tips som fanns på ATG play .Fanny rider numera på just Gulstream Park och gör det framgångsrikt. Nu spikade hon sin egna ritt i avdelning 2 och följden blev att hon red dagens mest överspelade häst. Hästen vart dagens största favorit men gav 7-8 ggr hos alla bookies.

Jag följde oddsutvecklingen hela dagen för de 4 loppen hos 14 bookies.
Vinnarna var rankade 2/1/2/1 hos samtliga oddssättare.


På V4 var vinnarna rankade:

4:a 15% av strecken / vs 4,40 i odds och 2:a hand hos bookies
2:a 13% av strecken / vs 3,25 i odds och fav hos bookies
4:a 12% av strecken/ vs 3,50 i odds och 2:a hand hos bookies
1:a 29% av strecken/ vs 1.70 i odds och favorit hos bookies.


Därav kan man tycka att 2212kr är bra betalt på den raden.

Hade det varit V4 trav i sverige där spelarna är mer rätt på det så hade en rad med dagens största favorit ( 7 i sista var klart största favoriten hos bookies )
Sen en favorit till och 2 andrahandare knappast gett över 300kr?

Både Warn90 och Strappa71 har rätt men pratar nog om två olika saker.

Warn90 tycker raden gav bra i förhållande till svårighetsgraden tack vare att spelarna streckat ”snett” - t.ex dagens största fav i andra. Vilket jag tycker stämmer.

Strappa71 förklarar att renset baserat på hur strecken satt var rätt och det stämmer ju såklart också.


Ha en bra dag allihopa , själv tar jag en spelledig dag då dagens utbud på ATG är ganska magert och för mig ointressant.
Absolut. Men så snart man ser att det resoneras kring "rens på x ggr mellan loppen" startar saftblandaren med alla varningstecken som finns för mig.

Just det finns det inget som helst vettigt med att försöka bedöma eller ens nämna.

Jag anade väl kanske att det var "felstreckningen" som warn90 menade där bland utropstecknen. Men det var så mycket annat med där som var galet att jag inte tog till mig det på det sätt som warn90 förmodligen menade.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat