Visa ett inlägg
Gammal 2010-10-14, 21:51   #10
Moffegrev
 
Moffegrevs avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 1 278
Sharp$: 1644

Fighting 2013/2014
Stats: 40 - 92 - 6
ROI: 101.06%
Vinstprocent: 30.30%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av 1nce Visa inlägg
5dimes har släppt lite odds på kommande matcher och jag är duktigt sugen på att lira på Rick Story till 3.10, han möter Johny Hendricks.

Båda har brottarbakgrund men Hendricks få ses som den bättre brottaren men jag tycker inte det verkar skilja så mycket. Story är den bättre stående och hans submission-game verkar bättre än Hendricks', Story chokade ut duktige Brian Foster med en armtriangel från helguard!!! Det är sick... Story som är 11-3-0 har vinster över några riktigt bra motståndare som Jake Ellenberger, Dustin Hazelett och tidigare nämnda Brian Foster, förlusterna har kommit mot bra fighters som senast när han förlorade mot Hathaway men jag tyckte han gjorde en bra match. Han lyckades ta ner Hathaway nån gång och bjöd britten på mer motstånd än vad Diego Sanchez lyckades med.

Johny Hendricks som är 9-0-0 har inga vinster över motståndare av samma kaliber och han har hype:ats hårt ända sen han kom till UFC, visst har han levererat och vunnit över hyfsat bra motstånd men jag tycker inte att han gör sin hype rättvisa. Han är ett kraftpaket med sin korta längd för welterweight och han har knock-out power men jag tycker inte att han är en bättre stående fighter än Story. Han är en dekorerad brottare och tvåfaldig amerikansk mästare i collegebrottningens div. 1 men jag tycker inte att han lyckats anpassa sin brottning till MMA mer än vad Story har, därför ser jag dem som ganska likvärdiga brottare ur ett MMA-perspektiv.

Story kan käka tunga smällar så jag är inte direkt orolig att Hendricks knockar honom. Story har inte samma power i boxningen men jag har inte sett om Hendricks kan ta en ordentlig smäll, nån som vet?

Vad tror ni? Nån som har tankar?
Hmm, jag skulle nog inte sätta några större summor på Story i den här fighten. Ser den tyvärr som en rätt självklar vinst för Hendricks, han har sett riktigt bra ut i sina fighter.
Moffegrev är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat