Citat:
Ursprungligen postat av Fulsprit
Ja, så är det ju - särskilt om ingen ny information tillkommit. Har det det, så kan du alltid urskuldra dig med detta...
Du kan, eller skall aldrig, ha olika spikar på olika system som du saluför, eller som du i alla fall själv gör - även om det är för publik försäljning eller enskilt bruk/spel/system. Detta är enkom ohederligt och/eller en dålig halvgardering. Men, och detta är ett stort MEN - detta är enkom om inget nytt framkommit EFTER du inlämnat ditt första system... Har inget speciellt framkommit så anser jag att det blir "ohederligt/oprofessionellt" över att ex. byta eller ha olika spikar på dina system, för då är det självklart något som inte stämmer... Du kan dubbla och ha med samma häst på olika system, men aldrig ha olika spikar - detta är helt fel, enligt mig!

|
Nja, det där är ju precis vad man gör i ett reducerat system med utgångar så varför skulle det vara fel? Att lämna in flera system med olika spikar i SAMMA lopp, det är lite märkligt resonerat enligt mig också.
Citat:
Ursprungligen postat av Fulsprit
Än värre är ju att vara så kategorisk som du här är - finns ju mängder med tillfällen där du lyckats jaga bort en favorit (till och med storfavorit) och där ex. andra/tredje-handaren är en 25%are från ett svårt fjärdespår i volt och som kommer med, låt oss säga tre raka och därmed påpassad, men som är ytterst galoppbenägen just i voltstart. Varför då ta med denne om du anser denne har en väldigt stor risk att galoppera, eller komma bort av andra orsaker som att denne sett ex. dålig ut i värmning/provstart? Bättre är väl då att få med ytterligare en skräll? Varför ta med någon som helst häst som du inte tror på?
Har du fått förtroendet som spelläggare så borde du bevisat något före som gör att de litar på din förmåga. Okey, att det nu inte gått bra under en tid, men att börja slösa streck, bara för att man fått bort favoriten, låter inte som en sund idé... Dessutom lär det bli ytterst dyrt i ex. lopp med många hästar - förstår jag dig rätt, eller?
|
Tror inte du förstått mig rätt. Men är osäker på vad du menar så kan inte säga säkert. Min poäng är att inte betala för alla hästar som är betrodda och överstreckade. Att ta bort alla såna är dumt, överstreckade eller inte så har ju oftast favoriterna hög vinstchans. Se på ensamma vinnaren i onsdags t ex. Han har favoriten, andrahandaren och minst spelade i loppet streckad. Inga andra. Och i första har han på vinst och förlust gått på en spik till 6% som han tror på. Men det var också enda spiken. Att häva sig på två spik à 6% vore ganska suicidalt. Då får man vänta minst några år mellan vinsterna oavsett hur rätt ute man är.
Vi har färskt exempel igår också. Många system som satte storskrällen i V75-6 gjorde det på 4-5-6 hästar. Helgardering hade de inte kassa till. Kanske visste de något jag inte visste, tyvärr hade jag ingen info på hästen och hade behövt det för att strecka då kusken var grönare än grön i sammanhanget.