Citat:
Ursprungligen postat av Stekel
Vad säger kallblodsoraklet SO om morgondagens lopp? Letar främst efter vilka som är helt chanslösa. Lex Peidei har jag skrivit av. Och att Bellfaks ska både trava och springa snabbt nog att vara bäst i det här getingbot känns rejält långsökt.
|
Jag tror att täthästarna, förmodligen med Brenne järven i ledningen, håller ganska länge, dock inte i mål. Den som får rygg på Jörgen kan få draghjälp och speeda förbi, om det är Fyking eller Gulltopp vet man ju inte. Allt beror på vilket tempo täten kör i. Kör man för fort käkar kanonerna där bak upp dom till slut. Gäller att köra sakta första varvet och sedan gasa på varv två och tilläggshästarna får då gå ute i spåren förhoppningsvis.
Gulltopp har fantastisk kortspeed och får hästen ligga på rulle till mitten av upploppet kan Magnus vinna. Han är ju faktiskt ganska opptimist i snacket, vilket betyder att formen finns där. Min favoritvinnare. . En som har bra läge och kan hamna låt oss säga i andra ytter det är 7 Ådne Odin. Dagfinn är i mina ögon förträfflig lånekusk och har en jättefin häst.
Sedan har vi Don Viking, barfota igen och är mycket bättre då. Överlägsen seger förra gången, varför inte nu också? Bellfaks spolar jag och har ingen känsla för Tangen Haap (är väl bäst på kortlopp).
Däremot en som är riktigt bortglömd är 11 JÄRVSÖODIN.och inte minst KUSKEN!, Minns hans V75 seger med Uffe, wow. BRA spår. MINO nej, trots Rickard.
På bolagssystemet har jag 1-2-7-10-11-14-15 för närvarande.
NOG SVAMLAT/SO