Citat:
Ursprungligen postat av mikaels
Kika på målfotot som Altoc skickade  ...bakbenen är i solklar galopp(vilket även domarna säger), det är ju helt och hållet fråga om frambenen...när frambenen passerar mållinjen(i spalten), så är dom i solklar galopp, men det är ju metern efter mål, hur det i verkligheten var får vi aldrig helt reda på  ….
|
Skulle inte vara ett dugg förvånad om de dömde mer efter prestationen än huruvida det var galopp strax innan mållinjen eller ej, typ "vore grymt att diska efter den prestationen när det var så nära att han klarade det".
Orytmiskt och dåligt trav minst 30 meter innan mållinjen och i mitt tycke, på de dåliga och felvinklade filmsnuttar vi fick se, så var det galopp innan mållinjen. Hade själv med Randemar på mitt system så för den delen kvittar det för mig.
Men usla vinklar, både på filmsekvenser och målfoton som visas för allmänheten. Ibland kan man ju se framben som tycks vara 3-4 meter långa på målfoton.
Och varför ska det vara en samlingsbild av tusentals foton, som Skoglund i studion påstod igår, det räcker väl med exakt den bilden/filmrutan där den första kroppsdelen på första häst över linjen är över linjen, eller ??
Varför photoshopa ihop ett kollage av tusentals bilder..nån kunnig kanske kan informera en i målfoto-teknik-sammanhang ignorant som mig ?!