Första tanken Master Blaster tror jag också är klar efter att ha tittat lite närmare på den. Spetschansen väldigt hög, tar väldigt sällan några stappliga steg när de vänder upp och kan skickas iväg bra och lätt.
Fem lopp med proffskusk sedan han kom till Fredde, 4 vinster utan att bottnas i spets och fick en plump näst senast då han hoppade i spetsrusningen. Som det såg ut efteråt hade han tagit den vinsten också även om det blivit dödens (V75, samma klass). Godkänd senast för Fredde i comebacken, körde till slut efter lopp i fjärde ytter och fick inte tag på ledaren/rygg ledaren.
Värsta konkurrenterna har bakspår, kan vara illa att Strong Heartbeat sitter i ryggen och har inte så mycket handikapp. Kan få fritt både i starten och avslutningen om det vill sig illa. Att Lennartsson Van Gogh istället för Bergh är väl ett plus, mycket mindre risk att han ställer på och tok-kör.
Volt och allt, men 40% vinstchans skulle jag iallafall tänka mig att sätta på det här.