Visa ett inlägg
Gammal 2020-04-17, 11:06   #21
mikaels

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 11975
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Bluesmith66 Visa inlägg
Hur lågt är oddset på att Doctor Doxey Zenz i V75-3 styrs fram i dödens, första varvet går 09,5 och bäddar för Skalman eller Rebecca Dahlén ?
Lågt!...
- I senaste starten så ruskade hästen av sig både huva och tussar i starten, och blev för het av det, så jag visste tidigt att det aldrig skulle kunna hålla hela vägen den gången. Den starten är därför bara att glömma. Han fick en kortare vila efter det och vi passade även på att behandla honom då. Sedan har han tränat på fint i backen och sedan körde jag ett skarpare banjobb efter 1.13,5 full väg förra veckan för att vässa upp honom inför det här, och då kändes han jättefin. Han har sina poäng högst upp i raden nu och brukar dessutom vara som mest balanserad när han kommer tillbaka efter lite paus, så jag tror självklart på en stark insats direkt, och jag har vässat ordentligt. Jag har siktat mot det här och han brukar som sagt gå bra efter lite tävlingsuppehåll, så jag räknar med en toppinsats. Han är väldigt gynnad av att tävla barfota fram och spår sex är helt klart acceptabelt. Det ser bra ut på förhand och jag kommer så klart gasa rejält hela vägen. Han trivs ju mycket bättre i dödens än i andra utvändigt, och det ska bli intressant att se hur fort han kan springa över distansen. Det blir, som sagt, barfota fram och jänkarvagn, som vanligt. Sedan bestämmer jag på tävlingsdagen om det blir open eye eller helstängt huvudlag, säger Mathias Andersson.
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat