Visa ett inlägg
Gammal 2020-04-17, 14:02   #30
Stekel

Stekels avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 26752
Standard

Ledig dag idag, fördelen med corona för en annan är att man får lite mer fritid. Roade mig(?) med att kolla lite hur det faktiskt går med streckspelen nu när det gått några månader av året. Inte sett till plus eller minus, där vet jag att det är minus och som jag spelar med lite högre varians (halvhög risk/halvlång väntan) behöver man ett par år egentligen för att "veta" om helheten är bra eller inte.

Kollade några grejer för att se om man ligger där man tror eller om det är bättre eller sämre. Dumt att spela vidare på samma sätt om trenderna ser illa ut, bra att utvärdera ibland för att se vad man ska fortsätta med och var man kanske behöver tänka om.

Avslag på favoriter var en gren jag undrade på. Jag har varit ganska feg på att plocka bort favoriter vid gardering, men tron innan jag kollade det här var att jag kanske är hygglig på det där och borde göra det mer. Facit vad rejält över förväntan, bara 5 av de 25 favoriter jag hoppat över vid gardering har faktiskt vunnit. Så mycket som 12 raka avslag har torskat nu. Imorrn kommer jag hoppa över Picasso vid garderingen. Månprinsen spikar jag emot.

Spoiler:

Spikar är man ju alltid fundersam på också. Vad är det för hästar man spikar och hur går det egentligen? 21/48 (44%) på totalen får väl vara godkänt. På spikarna som är storfavoriter (över 50%) har bara 6/14 infriat (43%). För de som är mindre spelade än så satt 15/34 (44%). Men man ser ju att de stora favoriterna inte är så trygga att luta sig emot. Eller är man bara dålig på att värdera dem och tar fel mest hela tiden? Oavsett så är det väl läge att vara jävligt försiktig med att acceptera spik på dem för lätt. Speciellt som kapar potentialen för utdelning i omgången rejält. Attraversiamo aktar jag mig för imorrn med alla minusposter som finns på den jättefavven. Tror vinstchansen understiger 50%.

Spoiler:

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
fweewea (+10), SO (+10), Storkillen (+10), Tirich (+10)
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat