Citat:
Ursprungligen postat av Stekel
Nu fick jag en nostalgisk flashback till de glada dagarna då Hans G reffade. Inte en lördag utan "nu ska pengarna fördelas" in på upploppet i sjunde! Eller just "de kommer från alla håll" som hade något över sig och faktiskt gav lite ståpäls ibland. Sånt som man nu får bara vid storloppen, de reffar ju så lugnt i vanliga lopp. Det är väl bara han på Åby (Fölet?) som går in och kör järnet i någon V64 ibland som piggar upp. Mer tryck i reffandet efterlyser jag!
|
Tyvärr byter jag kanal eller pausar så fort Hans G kommer i något klipp nuförtiden. Jag har utvecklat någon form av gubb-aversion, trist när han en gång i tiden trots allt bidrog till travvokabulärsutvecklingen.
Jag efterlyser fortfarande den referent som i en av TV4:s kvällssändningar av V64 (om det fanns då)/Riks-V-nånting/eller vad det nu kan ha varit, jämförde snöyran på någon travbana med Al Pacinos skrivbord i Scarface. Det måste ha varit 25 år sedan, men jag minns det än idag. Briljant och blixtsnabb formuleringskonst kväll efter kväll. Jämför detta med vad vi erbjuds som nymodigheter idag - exempelvis en sovande andrakommentator på Jägersro som bara gör en ledsen och arg...