Visa ett inlägg
Gammal 2020-04-22, 12:09   #9
fweewea

Reg.datum: nov 2010
Sharp$: 1949
Standard

Idéer kring spetsstriden följer. Notera att detta är mina spaningar från lopparkivet – och jag har inte lyssnat in hur tränarna/kuskarna tänkt köra loppen ännu.

Avdelning 1:
Känns inte som att någon häst här är särskilt startsnabb. 1 Fighter Mearas är ingen supersnabb häst ut. Jag håller Fighter Mearas som förstahäst på ren grundkapacitet, men det finns en viss galopprisk från innerspår. Frågan är om man vågar ladda ordentligt? Tvivlar. 3 Västerbo Lexington är hygglig ut – och kan nå spets efter 500 meter om ledaren släpper. Jag tror 4 Katinka är ett bud om att komma till ledningen först – men lär nog släppa. 5 Barry Wadd är inte heller någon startraket – men kanske laddas nu med BFRO? 7 Balder D.K är sannolikt snabbast på framspår, men spår 7 är inte optimalt. Kanske kan nå ledningen trots allt?

I ledning efter 500m: 3 Västerbo Lexington eller 7 Balder D.K.

Avdelning 2:
2 Camelita är ganska snabb ut – om hon verkligen laddas. 3 Ester Wibb är långsam och lär söka rygg. Snabbast är nog 5 Tiny Rocket – men finns en viss galopprisk. 6 Global Broadcast är svårbedömd då hon enbart gått i volt tidigare, men kom till ledningen från springspår senast och därifrån vann hon. Favoriten 8 Florist är hyggligt snabb också, men lär väl knappast kunna laddas från bricka 8?

I ledning efter 500m: 2 Camelita eller 5 Tiny Rocket.

Avdelning 3:
1 Mission Beach är ruskigt snabb ut. Innerspåret är alltid lite vanskligt dock. Favoriten 4 Idun A'Lir är väl också hyggligt snabb. Frågan är ifall man kör för ledningen? 6 Samira Exclusive kan öppna snabbt vid laddning och ska inte räknas bort i spetsstriden trots bricka 6.

I ledning efter 500m: 1 Mission Beach.

Avdelning 4:
Min favorit, 2 Sigel Garline, är inte jättesnabb ut. 4 Crash Axe är startsnabb vid laddning. 5 Terminator Face antagligen snabbast på framspår.

I ledning efter 500m: 5 Terminator Face.

Avdelning 5:
1 Bling Bling har startat från innerspår en gång i karriären – då gick hon till spets och kom tvåa i loppet. Har varit bortlottad i resterande delar av karriären på auto. Något svårbedömd, men verkar kunna starta snabbt. 3 Borin T.N har startat snabbt från framspår tidigare. 4 Jamaica Boko har startat snabbt vid laddning några gånger i karriären, men har en ojämn startsnabbhet. 5 Pretty Boy Floyd kan öppna. 6 Gazoline Mearas kan öppna fort, men lär nog få sikta mot att överta ledningen en bit in.

I ledning efter 500m: 1 Bling Bling eller 6 Gazoline Mearas.

Avdelning 6:
1 Brandy Flame är ruskigt snabb ut. Startat från innerspår en gång i karriären – då blev det spets och ledning, men tappade vinsten på upploppet och slutade tvåa. Spetsbud vid laddning. 2 Amiral kan öppna hyfsat. 5 Missing Tooma hyggligt snabb.

I ledning efter 500m: 1 Brandy Flame. Frågan är om någon siktar mot att överta ledningen? 2 Amiral? 8 Go West Young Boy? Annars kan det bli spets och slut för 1 Brandy Flame om det vill sig väl.

Avdelning 7:
1 Cavalier Brodde snabb ut och spetsade från innerspåret senaste gången han startade från bricka 1. 3 Syoss kan öppna vid laddning. 7 Tale of Jacks är hyggligt startsnabb, men spåret är emot.

I ledning efter 500m: 1 Cavalier Brodde eller 3 Syoss.

Avdelning 8:
En idel skara snabba hästar här. 1 Evaluate öppnar riktigt snabbt. Hur klarar han av innerspåret? 2 Chief Orlando startar också raskt vid laddning. Favoriten 3 Ferrari B.R är också riktigt snabb ut. Siktas han mot ledningen? Det tror jag. 5 Partizan Face kan blanda och ge i starten. 6 Canari Match hyggligt snabb ibland.

I ledning efter 500m: 1 Evaluate eller 3 Ferrari B.R. Sedan är frågan vem som siktas mot att gå i ledningen.
fweewea är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat