Visa ett inlägg
Gammal 2020-04-23, 15:58   #12
Strappa71

Reg.datum: jun 2011
Sharp$: 1401
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Viroid Visa inlägg
Jag tror det möjligen påverkar på marginalen, med det är relativt få spelare som idag sätter in mer än 5000kr i veckan. Möjligen blir det lite mer spelvärt om en del professionella spelare hindras fara gram i potterna.
Om du bara räknar antalet spelare som sätter in ( och därmed förlorar ) 5k/vecka över tid så har du alldeles säkert rätt. Det är relativt få.

Men jag tror det är fler spelare än du kan ana som "tar ut, sätter in, omsätter".

En del för att det är en del av deras disciplin-metoder. Att behöva göra insättning minskar definitivt impulsspel. Dessa riskerar att få ökade problem pga den här lagen om de "tvingas" ha kvar mer pengar på diverse spelkonton. Och det kan nog väga upp det som tappas pga detta.

Andra beter sig så för att minimera risken för mis-click-spel. Dit hör jag själv t ex. Jag spelar ju för 10-50 ggr högre summor på mina andelsspel än jag lägger på mina privata spel. Om jag tvingas behålla mer pengar på spelkontot finns alltid risken att lägga spelet privat när det borde varit andelsspel. När det är bråttom ibland går det att göra fel. Men framöver får jag skylla mig själv, tydligen.
Strappa71 är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat