Ämne: NFL week 6
Visa ett inlägg
Gammal 2010-10-15, 22:50   #3
Arch
 
Archs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 3 910
Sharp$: 6757

Smirnoff Ice
Stats: 1059 - 1080 - 44
ROI: 98.87%
Vinstprocent: 49.51%

Standard

Jag måste erkänna att jag inte gillar Falcons, stor pub bet och Eagles brukar kunna skapa stort tryck i försvaret hemma. Matt Ryan är inte lika vass hemma som borta och Falcons försvar kan läcka. 27-24 känns det som efter första intryck. Ska gå igenom skadorna och splits lite extra sen.

För många stora vapen i Vikes matchen för att man ska gå under med gott samvete imo, tror dock hemmafördelen avgör här. Jared Allen har inte varit speciellt bra för Vikes, har bara 1 sack än så länge, men brukar vara bättre i Metrodome när ljudnivåerna stiger. Cowboys O-line har haft problem i år och om de tvingas ge upp run kan Romo hamna i en hel del trubbel. Förra matchen blev det 3 INT från Romo och 6 sacks av TEN försvaret, och det var hemma, borta mot Vikes blir det bara svårare.
Felix Jones fick flera försök förra matchen, något som tränarna ville se, och han är en explosiv RB som kan göra TD på varje play. Trots att Vikes front 7 inte är dåliga med 4.0 ypc, har de vissa svagheter som Jones kan utnyttja.
Vikes skadedrabbade secondary har gett upp ligans bästa 5.6 ypa men förutom första matchen mot NO har de inte spelat mot bra QBs.
Cowboys run D lär ha händerna fulla med AP (speciellt efter CJ brände dem för 131yd (6.9 ypc) och 2 TD förra matchen), som är i samma klass som CJ. De lär förmodligen försöka blitza sönder Favre, som har sett seg och gammal ut. Lyckas AP hålla en bra nivå, blir det kanske inte många bollar mot Moss.

Jag har svårt att se Cowboys explodera här, speciellt om Romo pressas och Jones och Barber tvingas bära anfallet, det kommer att äta upp tiden. Å andra sidan kan det bli en shootout mellan Favre och Romo och det blir en massa defensiva TDs och INTs. Ingen lätt match detta.
__________________
[aka illen]
MLB 2010 74-83-7 +1.25u
NBA 2013 158-111-5 $$
Arch är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat