Ämne: NFL week 6
Visa ett inlägg
Gammal 2010-10-16, 00:47   #4
Arch

Archs avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 6851

Smirnoff Ice
Stats: 1059 - 1080 - 44
ROI: 98.87%
Vinstprocent: 49.51%

Standard

NY Giants -10

Detroit har spelat hårt i alla matcherna och äntligen lyckades de få en vinst mot Rams senast. Giants har visat upp fantastiskt försvar senaste 2 matcher. Flera skäl till att jag tar denna nu, RB Best har börjat mycket bra för att sedan tappa, skadad just nu, så hans prestation lär bli under avg och med Giants mycket tuffa run D, räknar jag på under-under avg. Alltså ska Lions vinna denna genom luften. Calvin Johnson har tränat, men är begränsad med en axelskada han ådrog sig förra matchen. Coachen var mycket oroad över att Johnson inte kunde sträcka ut sig, men i träningen idag sågs han fånga bollarna med båda händerna, så han är game time dec och 50/50 att spela. Stafford kan kanske komma tillbaka efter sin axelskada (tror inte det, men det finns rykten) och det skulle faktiskt kännas som mer problem för Lions, med en ringrostig QB med rädsla. Annars håller Hill på ganska bra. Risken här är att Lions ligger under 10+ i halvtid och coachen väljer att inte riskera sin megastjärnans hälsa och bänkar Johnson.

Giants ska hålla på med sitt försvar, stoppa run och låta Tuck och Osi trakassera motståndarnas QBs. På offense har de tuffe Bradshaw och just nu arge Jacobs på marken (vettefan om han inte vill visa sig vara värdig RB1 positionen) och Eli har en mycket giftig WR duo i Smith och Nicks som måste markeras hårt, något som Lions secondary visat sig inte vara kapabel till. De tillåter höga (men inte högsta, som ligger runt 14-15) 13.5 ypa, det inklusive senaste 44-6 vinsten där Rams förlorade sin bästa receiver tidigt och tappade allt spel.

Detroit kommer inte att kunna stopa NYG och jag tror inte de kommer att hänga med heller. Linan öppnade på -10.5 och tidiga bets på Lions som kommer från en mycket stor vinst har pushat ner den. Hoppas på att linan dimper under 10, men tror inte det.

En sällsyn situation:
Lag som kommer från 10+ pts hemmavinsten där de gjorde 28+ pts och spelar som bortadog av 10+ är 0-8 SU, 2-6 ATS sen 1999 med avg förlust på 23p
Arch är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat