Visa ett inlägg
Gammal 2020-04-26, 12:29   #1
Stekel

Stekels avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 26752
Standard

GS75 Solvalla 26/5

Några nyckellopp att lösa idag för att komma rätt på det. Kör ett andelslir på Västertorps idag.

Avd 1
Det finns två spetskandidater, ena troligare än den andra. Got To Dash missar nog inte spets om de vill. Och Uffe brukar få styra och ställa om han kommer dit. Men hästen har varit ifrån banan länge, kanske släpper han till knappa favoriten Perfect Gede som laddas utifrån?

Mycket drag på Pastorn ser jag, inte riktigt befogat tycker jag den har inte visat något större på sistone. Halvsnabb ut, men kan nog inte svara ut.

Idreamicanfly är bra men behöver det lite serverat och är inte så snabb ut. Blir normalt sett tempotorsk.

Titan Igiro är ganska bra och halvsnabb ut. Men det räcker inte till ledning av egen kraft och ser inte att de skulle vilja släppa till den. Måste nog ha spetsen för att vinna här. Lite kuskminus också.

Tror man sitter med hängslen och livrem med två streck här. Än bättre om man kan ta ställning, vi får höra hur Uffe resonerar här inför!

Avd 4
Cuarto Käbb var första tanken här. Rejäl form på hästen, står bra inne, kusken funkar bevisat. Men Isa går inte att blunda för. Bra som tvåa på V86 senast och dessutom barfota nu. Lars Nilsson hade jag inte så mycket koll på som kusk, men tittar man i hans facit ser det ganska bra ut. Fredrik Linder har gjort sig lite känd för att välja vilka lopp det ska tävlas i, antingen preparé som man knappt skådar på svenska banor annars eller laddning och maxning järnet. Idag ser det ut att vara påställt när man tittar på utrustningsändringen och förhandskommentaren. Kan vara omgångens bästa spik om man inte låser.

Uret hårt betrodd som vanligt men vinner sällan. Med sämre kusk nu och halvvingelläge med yttre springspåret kan jag inte tro på det.

Issiah annars kanske mest streckintressant. Ska smygas och kan absolut duga med en sån resa om han får fritt. 1%!

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat