Ämne: V64 Mantorp
Visa ett inlägg
Gammal 2020-04-27, 15:50   #1
mr_stylez

mr_stylezs avatar

Reg.datum: nov 2011
Sharp$: 5212
Standard

V64 Mantorp

Spännande tävlingar ikväll där nyckelkusken har rött och slutar på ntersteiner......

Tror han bränner med ett par storfavoriter, men några sätter han säkert dit med, man ska bara veta vilka..

Den som känns given att jobba bort är nr 8 avd 2.. bara fåtal starter, inga supertider, sämsta läget nu och flera likvärdiga konkurenter innanför.
Peter brukar inte vara alltför offensiv med utan kan ofta göra en Örjan och sova bort favoriter med dåliga lägen i kön (Han kör dock väldigt bra och offensivt från bra lägen, därav kommer 5an i avd 6 vara en given spik för mig).

Givna motbud i det loppet är 1 4 6, och kusken är även uppåt på nr 2 som ska ha på norskt huvudlag, kan vara en smällkaramell till under 1%!

Bästa spiken som sagt i avd 6. Nr 5 Pere Ubu tar spets och vem ska slå den sen? 1an blir fast, 7an vek i slutstriderna, 14 för dåligt läge och 11an har varit borta länge, behöver lopp i kroppen och lär knappast sändas till dödens efter 400 m i första starten för året? Nej tråkig men given spik för mig iaf.
Hästen har för övrigt fått sitt namn efter ett Amerikanskt rockband om ngn nördig vill ta till sig den informationen (eller kanske alla visste det redan, själv är jag usel på rockmusik).

Skrällen tror jag vi hittar avd 1, här lär det bli körning, jämndåligt lopp, kort distans, ingen självklar spetshäst.. Jag varnar för 5an på läge o barfota, 7an på kapacitet och kusk i form, samt 10an som kan spurta ner allt med tempo och bra kusk.

Låset hittar vi i avd 3. Jag ser 4 hästar som går före övriga rätt kraftigt: 2 3 8 12.
12an har uselt läge o ska köras defensivt, 8an för dåligt läge, alltså återstår 2 och 3.
2an bästa hästen vinner felfri, 3an bör sitta i spets snabbt. Bra lås.

Letar man skrällar till platsspel/tvilling så rekommenderar jag nr 4 och 9 som bör få bra lopp från sina spår och mycket väl kan bli 2a-3a med flyt.