Visa ett inlägg
Gammal 2020-04-27, 16:50   #1626
BrakZen
 
BrakZens avatar
 
Reg.datum: jan 2019
Inlägg: 542
Sharp$: 753
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av powerplay Visa inlägg
Enda STV-boken jag ej läst är nr 4.
Jag tycker nr 3 är bäst tillsammans med nr 5 ; en annan gul bok "världens bästa system". I denna nr 5 finns en del förslag och tankar om just blockspel. Förmodligen för att utvecklingen inom dataområdet hade gått framåt på 90-talet vilket gjorde det lättare att konstruera och hantera sådana system.
Det handlar ju mkt om att multiplicera olika blockrader med varandra.
Återkommer om detta.
Citat:
Ursprungligen postat av Tord Visa inlägg
Kan inte vara BrakZen som är BosseEK för han frågade efter Bosses mail själv som jag sedan gav honom
Det är riktigt att jag inte är BosseEk, jag kan till att börja med inte programmera (tyvärr). Jag tycker dessutom att det är illa om jag oförtjänt får "äran" för någon annans prestation. Vilket osökt för mig in på blocksystem I STV. Dessa förespråkades av författaren långt innan 1990-talet.

1974 kunde man i tipstidningen Alla Rätt läsa följande rader att om författaren :"I dag har Block-agenten blivit en som prasslar med sensationella garantier - ANDRAS". Detta efter att han tagit åt sig äran för ett system som han inte var upphovsman till. M a o var han redan i första hälften av 70-talet känd som "blocksystemkonstruktör".

Ovanstående info är hämtad från den blå "Datatipsboken".

Senast redigerad av BrakZen den 2020-04-27 klockan 16:59.
BrakZen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat