Jag förstår inte riktigt hypen på Neo Smed idag. Visst är det ett dåligt silverlopp och hästen har varit bra utan att få vinna, men Kari har aldrig varit någon tippare och på Åby kan allt hända. Med lite ångest spikar jag Global Limousine i sjätte, han har bra läge och borde kunna få rygg ledaren här och spurta förbi via OS. Är lite överstreckad men jag har väldigt svårt med spikarna den här gången och man får välja mellan pest eller kolera. I Sto-SM kan jag inte bestämma mig riktigt. Har efter en lång överläggning med lopparkivet bestämt mig för att Ninotchka eller Vanessa du ling vinner, men vem det blir är frågan? Det lutar ju åt Vanessa som borde få en lite lättare resa, men samtidigt är det ju risk för att hon hamnar en bit bak. Nagajka i fjärde är mitt drag i omgången, ska gå barfota idag för andra gången och har bra läge! Elstar Pride i andra kör barfota för första gången någonsin också. Är normalt sett sämre än många av dessa, men man vet aldrig hur mycket barfotakörningen kan göra. Klart intressant på strecken är båda dessa i alla fall.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
|