Citat:
Ursprungligen postat av Shooter
Giant Shadow tror jag kommer till spets och vinner. Däremot så borde väl Eddie the Eagle möta på motstånd snart. Det är dock ett ganska klent lopp, men man får läsa på i veckan och se om konkurrenterna gett upp på förhand eller inte.
I lördags så spådde jag att Gocciadoro skulle köra blankt, vilket också skedde, och att hans hästar är här för att få lopp i sig till Elitloppshelgen. Nu startar han ytterligare tre (inom V86) på Åby och överlåter tömmarna till Goopen. Det blir viktigt att höra hur de har tränat inför detta, då jag misstänker att det kan bli en eller par vinster för dem trots avsaknad av lopp. Förmodligen så hade han dem med sig när lördagshästarna åkte hit.
|
Spets eller inte, Giant vinner nog ändå. Har 9/10 sen den kom till Goop och fyra försöksvinster och en final. Enda torsken från kön i tuff klass 1-final. Går nog inte utan torsk igenom hela silver men det här fixar han nog när det nu är på Åby och några släpp. Annan bana så hade jag sagt syn, men pga Åby och respekten kommer den nog till dödens som sämst. Troligen hela vägen till ledning och då springer de inte om den.
Visa As är nog bästa spagge-chansen, har varit förkrossande bra i Sverige många gånger tidigare. Sprang låga 12-tider redan för två år sen och helt oöm. Ingen vågar nog svara och frågan är om det gör något om de skulle få för sig att göra det. Oddshöjande läge.
Tror Björn/Gocciadoro vinner sista också egentligen, men kanske målar vidare där.