Visa ett inlägg
Gammal 2020-04-29, 07:54   #10
HuBBaBuBBa

HuBBaBuBBas avatar

Reg.datum: jul 2012
Sharp$: 1750
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av rotagg Visa inlägg
Jag tror däremot INTE att det bara är att spika Giant Shadow i första. Hästen har varit fantastiskt bra hos Björn men mycket av detta har berott på att han hade så lite pengar, men mycket rutin med sig när han kom till Björn. Efter en oerhört smart matchning i höstas lyckades han starta i 4 raka klass 1 lopp, varav 3 slutade med seger och en förlust i en av finalerna. Faktum var att han hade nästan 900k på sig när han gick ur klass ett, med vinst i sista finalen hade han med råge varit miljonär. Goop ställde av hästen och kom ut i årsdebuten i ett ljummet bronsförsök senast. Han får en ypperlig resa i rygg ledaren och när Dante Kolgjini flyttat sig ur vägen i sista sväng så lyckades han avgöra med en läpp mot hästen som gått i dödens hela vägen.

Nu kommer han ut över kort distans och möter ett gäng ärrade sprinters som öppnar 06 om det behövs och springer 11-tider i sömnen. Giant shadow har ingen startsnabbhet mot dessa typer av hästar. Jag har inte sett något som tyder på det iaf. Alla som startar invändigt om honom är betydligt snabbare iväg och lägg där till att både 9 och 10 är startsnabba och täcker upp i andraspår. Då blir det en dryg väg fram eller alternativt att backa sig ner i kön. Jag tycker det luktar vingel lång väg och då ska han springa oerhört snabbt ute i spåren för att lösa detta. Jag hoppas att inte alla lägger sig på rygg och vinkar fram honom bara för att han är storfavorit. För gör de inte det är nog segerchansen max en tredjedel mot vad han är streckad på i nuläget…
Man at Work från spår 8 som fick den drygaste inledningen vinner från dödens mot en "Riktig Sprinter". Giant Shadow borde vinna mot detta motstånd som kommer ut efter vila och vinner över 2640 direkt. Kör bara fram i dödens så får du överta eller vinner därifrån. Omgångens bästa spik (från toppspår 5) på århundraden. 3 Mr Creation gjorde ett bra lopp på Valla sist men med en annan (bättre kusk) dock. Markus får en rejäl utskällning av Goop sen om han försvårar vinsten. Så Markus kommer underlätta för Jepson så stämningen i fikarummet på Karlstadtravet inte blir lidande

Mvh

Senast redigerad av HuBBaBuBBa den 2020-04-29 klockan 08:47.
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat