Känns inte 2 Hill's Angel ruskigt överspelad i dagläget? Var nere omkring 30% tidigare i morse om jag minns rätt, nu uppe på 37%. Visserligen på de tidiga strecken, men jag tackar och tar emot.
Finns extremt många motbud på framspår som gillar att söka spets är min känsla.
3 Chablis Ribb körde spets och slut näst senast. Senast försökte han överta, men fick gensvar och satt sedan fast på innerspår resten av resan. En tydlig nästagångare tycker jag.
4 Finland gillar också att gå aggressivt. Söker gärna spets. Gick offensivt näst senast, men hade ingen chans på segern och avslutade relativt lugnt. Senast gick han till spets och körde där. Fick ge sig på upploppet och slog av helt på takten. Joggade i mål som fyra. Också en nästagångare.
6 Barbro Kronos körde spets och slut från spår 3 i volt näst senast. Senast hamnade han långt ned i fältet från bricka 7. Attackerade med drygt 600 kvar, hann inte ikapp men gjorde ändå en väldigt stark avslutning. Rent spontant är detta nog den bästa hästen i loppet. Just nu streckad på 26%, vilket är lite väl högt. 20-22% vore rimligare.
7 Nikita Sunrise är också väldigt snabb ut. Näst senast startade hon snabbt från bakspår. Attack drygt 1000 kvar, höll okej in på upploppet. Senast blev det spets och slut från innerspåret. Har 2/2 i spets.
Visst. Med tanke på att många hästar gillar att spetsa och köras aggressivt, så kan det öppna upp för 2 Hill's Angel. Men det är långt ifrån att vara en förstahäst för mig, rent spontant.
Edit: Och då har jag inte nämnt ett par riktigt starka hästar som inte är lika startsnabba som de jag nämner ovan. Exempelvis 1 Ester Wibb som gått riktigt bra i sina två senaste starter, dock utan att vinna. Torskade senast mot Tiny Rocket. Nästagångare deluxe. Eller 5 Quantal Quetzal som inte heller är snabb ut, men som slogs med Ester Wibb om segern tillsammans med Tiny Rocket. Otroligt jämnt i mål från de tre. Eller 11 Emirate som utklassade motståndet näst senast – och som körde spets och slut senast. Otroligt fin insats. En av de bästa hästarna i loppet. Eller 12 Martha Zon. Spets och slut näst senast. Senast borde hon vunnit, men fick inte fritt på upploppet. Trots det otroligt nära på att ta sig igenom och vinna.
Ett ruskigt getingbo där 6-8 hästar borde vara streckade på 10-15% var i mitt tycke.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten: karpafan (+5)
Senast redigerad av fweewea den 2020-05-04 klockan 14:53.
|