Ämne: V75 Åby 9/5
Visa ett inlägg
Gammal 2020-05-05, 09:06   #1
Piraten

Reg.datum: aug 2018
Sharp$: 5514
Standard

V75 Åby 9/5

Kungapokalen stundar och flera ekipage trimmar inför en elitloppsbiljett i Algot Scotts minne.

SPIKBUDET

ZARENNE FAS

Riordans Varennare imponerade i årsdebuten och han har visat tidigare att det rör sig om ett riktigt ämne. Hästen drog vinsten i spårlottningen och kan vinna med flera upplägg. Det har varit tal om Elitloppet för den här några gånger...

SKRÄLLBUDET

JET VOICE

Robert Bergh låter inte särskilt påställd men vi vet tidigare att hans ”andrahäst” har vunnit i lopp. Hästen är bra och sedan han kom till Bergh har han fått en vinter i Frankrike och härdats mot hästar som Moni Viking. Det är lite frågetecken på de andra betrodda i fältet och får Jet Voice smyga med har han en stark avslutning tillgodo. Intressant som nästan ospelad.

ÖVRIGT

Cyber Lane känns väl hårt streckad även om jag gillar hästen starkt, men Billie de Montfort har ett perfekt läge och söker ryggen på Unters häst. Sedan har vi Cokstile som såg ut som en kanon innan galoppen senast.

Kungapokalen är en jämn och fin upplaga, men jag tror att Green Manalishi eller Aetos Kronos drar det längsta strået. Medan jag i Drottning Silvias Pokal har känslan av att Alaska Kronos kan stå som slutsegrare.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
exlee (+5)
Piraten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat