Visa ett inlägg
Gammal 2010-10-17, 08:50   #5
1nce

1nces avatar

Reg.datum: jul 2010
Sharp$: 1878

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

4u på Diego Sanchez 1.952@Pinnacle.
Jag måste erkänna att jag värderade denna lite fel i mitt sheet när jag la spelet till 6u men jag tycker Diego ska vara liten favorit här och 4u till 1.952 funkar absolut. Det är tre viktiga saker som talar för Diego Sanchez i mötet mot Paulo Thiago på lördag, det är hans fantastiska kondition, hans brottning och hans sjuka förmåga att kunna käka smällar. Diego kommer att behöva alla dessa färdigheter på lördag, hade han saknat en enda av dem hade det varit gonatt. Diego är hyfsad som stående fighter men han vill förmodligen ta ner Thiago och försöka slå ut honom eller gneta till sig ett domslut. Paulo Thiago kastar vilda svingar med mycket kraft och han har en giftig uppercut som Diego får se upp för, det är just därför Diego bör försöka ta ner Thiago och jag tror han kommer lyckas. Thiagos takedown defense är helt ok men han verkar ha lite svårare att försvara "brottarnedtagningar", Mike Swick av alla lyckades ta ner Thiago med en double leg och den duktige brottaren Jacob Volkmann hade också viss framgång med nedtagningar på brottarvis mot Thiago. Thiago har riktigt bra brassejutsu men är inte speciellt farlig när han hamnar på rygg och Diego med sin solida brottning och sina bra färdigheter inom BJJ borde inte hamna i trubbel från toppen. Diegos kondis är bättre än Thiagos och om han kan göra det jobbigt för brassen redan från början med nedtagningar så kommer Thiago krokna.

Så det viktiga här är att Diego lyckas ta ner Thiago för så länge de står upp kommer Thiago kunna sänka Diego (grym haka tilltrots) och sedan följa upp med en submission precis som han gjorde mot Swick. Diego på domslut blir mitt tips!

Senast redigerad av 1nce den 2010-10-17 klockan 10:11.
1nce är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat