Visa ett inlägg
Gammal 2020-05-05, 14:01   #304
Fulsprit

Reg.datum: mar 2014
Sharp$: 1145

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av HuBBaBuBBa Visa inlägg
Kommer alltid finnas ursäkter och skyddsargument men blir en häst drabbad så borde det upphöra att existera. Blir du drabbad av coronaviruset så är det lugnt för mig resonemang.
Men är det din fina häst du har uppfött och tagit hand om sen dag ett så vette tusan om du skulle tycka det va lugnt?

Att älska att springa och att tvingas träna och tävla är två olika galaxer ... jag älskar att leka och springa fritt och vem som kan springa snabbast över 100 m häck mot min bästa vän nån gång ibland... men att tvingas göra det skulle jag inte tycka va lika roligt speciellt om jag måste träna varje dag och riskera skador som jag inte har haft med i beräkningen. Valet är fritt hos människan men inte hos djuren.

Örjan är så fin mot djur och bryr sig så helhjärtat ändå sponsrar han den sport som gör att många hästar far illa. Men jag är ingen djurrättsperson på något sätt mer än att jag älskar alla djur och har hund själv. Skulle jag utsätta min hund om det fanns 1 % chans att han led eller kunde bli skadad på något sätt för VAD? Inser inte alla människor detta och menar att det är lugnt så ska jag personligen be för dom.

Mvh

Spelar du en endast krona på en häst framöver så är du den störste hycklaren jag mött! Du har nu målat in dig i ett hörn som du ej kan ta dig ur - gör du det så är du spelgalen och kan inte sluta spela. För räcker inte dessa moraliska betänkligheter du har gentemot tävlande hästar så hjälper inget...

Dessutom mår travhästar överlag otroligt bra, med en omsorg ingen människa ens får...
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat