Citat:
Ursprungligen postat av Efterhandaren
Nja håller inte med. Ingen favorit vinner ! 5 vinnare under 11%. Visst är det lätt att i efterhand hitta positiva signaler på vinnarna. Men i min värld hade det nog krävts flera helgarderingar och många hästar bortsett från avd 5 och 7. Aethos Kronos var mitt tidiga spikförslag och Island Life var oxå tidig. Men övriga var garderingsförslag i min värld. Tyckte jag var ganska rätt på det men 4 rätt kändes som Max på ett 1000 raders system.
|
Jag säger inte att det är superlätt att sätta 7 rätt sett till dagens omgång, men på ett andelsspel för 5000 kronor med många stora garderingar så är ju åtminstone 6 rätt långt ifrån en omöjlighet. Och då plussar man ju ändå ganska bra.
Sedan är det ju som sagt ruskigt svårt att hitta spikarna för att få 7/7 en sån här omgång. Om man utgår från att man behöver spika 2 avdelningar så ska det ju mycket till för spika rätt. 5 Diana Zet och 2 Aetos Kronos är ju två spikar som inte är helt omöjliga att hitta. Känns ju inte särskilt orimligt att man skulle kunna gå den vägen – och sedan gardera rejält i de övriga loppen. Och då är man 8.5 miljoner kronor rikare en dag som denna.
Återigen. Det gäller att vara ödmjuk och inte tro att man är någon travexpert utöver det vanliga, men ibland är det ju märkligt hur fel man är på det. Framförallt jag själv som enbart satte 2/7 på mitt egna spel. Men hur vi på mitt andelsspel som jag hoppade på i dag sätter 3/7, så börjar man ju fundera lite.
Nåväl. Nya tag till V86 i veckan.