Ämne: GS75
Visa ett inlägg
Gammal 2020-05-10, 13:29   #4
SistaStallskriket

SistaStallskrikets avatar

Reg.datum: apr 2019
Sharp$: 6085
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Spåret för Orvar både odds och chanshöjande tror jag. Ingen större risk för strul därute, bricka 8 det bästa för en överlägsen häst.

Var har du läst att de bedömer 90% galopprisk för Börke?? Så står det inte i intervjun jag läser iaf. Tränarn har ju klarat felfritt 2/3. Totalt överlägsen vid båda. I ena starten gick han iväg riktigt stabil, i andra stapplig men klarade det. Stenklar felfri, jag spikar!
Pratar om det i liven just nu! "HEEELT OMÖJLIG att få iväg i volt när han har hästar omkring sig på båda sidor..." enligt stallet.

"3 BÖRKE LOKE
(27%) är normalt sett svår att frångå som tipsetta här, en mycket talangfull travare som i
båda karriärens segrar varit helt överlägsen. Stian Eilefsen som kör berättar dock att hästen är väldigt svår
från början och att det är väldigt stor galopprisk trots att det handlar om spår tre i volten, hästen hade detta
läge i sin tävlingsdebut på Romme 29/11 och var borta i stort sett direkt. Senast handlade det om spår två på
tillägg, efter att ha inlett i passgång så blev det ganska omgående galopp. Hästen gick en strålande
upphämtning i opressad stil (runt 1.29/1900 meter) och om han skulle gå felfritt så är det förstås bra
vinstchans."

"3 BÖRKE LOKE
(27%)
är obesegrad felfri, men är väldigt svår att få iväg med voltstart (se intervju) enligt körande Stian Eilefsen (som
körde senast och i debuten, hade även hästen i träning om yngre). Trots fina spår tre bedömer han
galopprisken att vara mellan 80-90 procent!"

"3 BÖRKE LOKE
(GS75
-5
) började i passgång senast och det blev galopp, han har ett vasst humör och är
inte enkel att få iväg. Trots spår tre så måste jag varna för stor galopprisk, han hade detta spår då han
debuterade för mig innan nyår och då var han chanslös att ta sig iväg. Jag taxerar tyvärr risken för galopp till
någonstans mellan 80 och 90 procent! Jag hade hästen i träning till en början och innan han blev skadad sent
som tvååring så trodde jag mig ha en av de bästa hästarna i årgången. Kapaciteten är riktigt fin, han gick
mycket bra efter galoppen senast - jag tyckte dock att vi hamnade alltför långt bakom klungan och pressade
honom inte det minsta, trots detta hämtade han in mycket mark. Lång distans tror jag inte är något bekymmer"
SistaStallskriket är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat