Det ser väldigt favoritbetonat ut, men här är en kort tankegång.
AVDELNING 1
Burning Man är hästen i gänget och det lär inte bli några större trafikproblem i det här fältet. Det här bör han vinna oavsett position, då han har både styrka och fart som räcker långt här. Spikbud.
AVDELNING 2
Det kommer laddas utifrån så vi får väl se om Fredrik B Larsson lyckas få tillräcklig snurr på Milliondollarrhyme från start, för lyckas han inte hålla upp ledningen kan det bli knivigt. Velvet Gio står nog redo för en riktigt stark prestation och Attraversiamo är en klasshäst. Elian Web känns kall från spår åtta och resten kan nog hälsa hem.
AVDELNING 3
Kuyt F.Boko är nog den bästa hästen i fältet, men Adrian är segersugen med Billions och kommer göra vad han kan för att hålla upp ledningen. Bakom dessa kan det vara värt att strecka Buffon Z.S. som fick en nyttig genomkörare mot äldre hästar senast och kom i mål på en 13-tid. Bike nu och Riordan har bra snurr på stallet.
AVDELNING 4
Han blir ju omgångens största favorit, men vem ska plocka ned Hell Bent For Am utvändigt? Jag hittar ingen iallafall, speciellt inte när Örjan får bestämma tempot på Solvalla.
AVDELNING 5
Hindy Heikant bör ha goda chanser att vinna det här loppet om hon bara hittar ut i andraspår. För trots att hon är snabb ut tror jag att hon blir överflyglad då både Blackbird D.K., Sobel Jasmine, Vores Wozniacki och Prapai R. är riktigt snabba ut från bra spår. Untersteiners är väl värst emot om den hittar till ledningen, det är en ganska kapabel märr.
AVDELNING 6
De får nog heta vad de vill här, för Vivid Wise As är en ren och skär kanon. Next Direction har spetsläge och är bra, Sorbet håller än och firma Redén/Örjan är starka papper, samt Une Etoile Gar som vi inte har sett botten i. Men för Nurmos sto är det en annan uppgift nu, hon ska besegra en 08-travare som rundar franska eliten i spåren på Vincennes. Det som talar emot är ju att hästen redan är klar och även om stallet aviserar att det är en ordentlig genomkörare att vänta är det inget jag litar på fullt ut. Får se hur snacket går närmare start så jag får rätta känslan.
AVDELNING 7
Innovation Love är den bästa hästen i fältet och lägga iväg bakom bilen kan han. Jag tror att han kan pressa sig till ledningen och då lägger han knappast det här. Det finns dock ekipage invändigt som kan tänkas villa ställa till det för favoriten initialt och då kan det bli jobbigare, men han kan vinna även från dödens.
AVDELNING 8
Alone blir favorit och det är väl befogat. Hästen är riktigt bra och Pasi låter uppåt inför uppgiften. Får han lifta med i ryggar har han en riktigt stark avslutning tillgodo. Men det saknas inte motstånd då Hawk Cliff, Västerbo Grosbois och J.H.Mannerheim duger fullgott. Racing Ribb och Ribaude plockas med vid ytterligare gardering.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten: 777 (+2), exlee (+5)
|