Visa ett inlägg
Gammal 2020-05-11, 03:06   #1677
Tord
 
Tords avatar
 
Reg.datum: mar 2016
Inlägg: 1 595
Sharp$: 4719
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av powerplay Visa inlägg
Jag gjorde en mkt kortfattad beskrivning av Arena till Tord för ett par år sedan när han fick programmet av mig. Kan inte hitta den nu, men kanske Tord har har den kvar på mailen någonstans. Är väl bättre än ingenting. Den ursprungliga manualen har jag tyvärr ej längre. Fast jag har precis för mig att jag skrivit ut denna nån gång. Jag begriper bara inte hur. Det finns ju inte nån fil i Arena-mappen som skulle kunna innehålla denna text.
Ska kolla om jag har den kvar. I såna fall kan jag länka till den

Edit:
Hittade den i mailen men är väldigt simpel. Powerplay går inte genom allt. Ska han ha med bilderna så måste jag spara filen som .eml, men kanske kan föra över texten till PDF format på nåt sätt

Väldigt simpel guide som inte täcker allt
http://www.mediafire.com/file/xqf2g5...Arena.pdf/file

Lite tillägg för garantitabellberäkningen
S = sparsystem eller M utan U tecken
T = teckenfördelningssystem MT/TS/TSM
U = U-teckensystem

Editor:
Singeltecken kan man skriva 11XX2 men om man använder M garderingar så måste man skriva X2 12 1X2 annars vet inte programmet om det är singeltecken eller M gardering
Till skillnad mot WinGar där man skriver 1X2 1X så måste man vända på steken för att det ska bli rätt i Arena. Man sätter halva först och hela sist 1X 1X2
Finns även dolda funktioner i Editorn. Trycker man på [Alt] så får man upp fler alternativ

Hoppas jag har rätt Powerplay annars får du rätta mig

Senast redigerad av Tord den 2020-05-11 klockan 04:26.
Tord är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat