V75 Mantorp 16/5
Lite tankar inför Mantorp:
AVDELNING 1
Royal T.N. bör ha god chans om Skoglund prickar rätt i volten och kanske kan ekipaget nå hela vägen till front? Annars många om budet.
AVDELNING 2
Vincero’ Gar är högkapabel och har gjort det bra på Vincennes i vinter mot tuffa hästar. Annan uppgift nu och han kan vara ganska hetsig av sig, varför innerspåret kanske inte är optimalt när det kommer laddas utifrån. Goop upp är ett stort plus men det är vissa frågetecken kring form och spår, varför gardering känns befogad.
Religious stred tappert mot Very Kronos senast och Mika Forss kommer ladda. Lyckas han trycka sig förbi Maze Runner kan det bära till spets och då får konkurrenterna vara bra.
Körning gynnar Hill Street som Örjan söker position med. Redéns stall går som tåget och Örjan har måttat in några V7-vinnare genom åren.
AVDELNING 3
Ecurie D. mot Power, båda från bakspår, vem vinner? Svårt att säga, men Hamres häst är ett riktigt stjärnämne som det till- och med talas om Elitloppet med. Det säger en hel del, men Power gick ett starkt lopp i Kungapokalen och har spår innanför.
Troligtvis vinner någon av dessa, men Armour As ska inte nonchaleras från ett bättre läge än konkurrenterna. Riordan har höga tankar om den här pållen och har pratat om Criterium Continental.
AVDELNING 4
Karamel Hill står bra inne och Goop brukar hitta rätt från springspåren. Lillgoopen kanske kan hitta till spets och hästen har farten och styrkan att bita ifrån sig länge.
40-hästarna är dock tuffa och samtliga tre bör streckas, där jag tror mest på Vikens Fingerprint som är en riktigt tuff dam.
AVDELNING 5
Västerbo Pokerface är tillbaka på banan efter lång frånvaro men får väl tufft att vinna trots hög grundkapacitet. Det verkar som att Mr Marvelous blir hårt betrodd men jag vet inte riktigt varför, tycker inte den är så mycket bättre än övriga. Vitro Diablo har spår innanför och duger en bit, men mest intressant är väl Fire Of Noa med BG (återigen...).
AVDELNING 6
Chief Orlando till spets och sedan lär väl inte jättemycket hända såvida Bergharn inte får hjärnsläpp och tokkör med Mindyourvalue.
AVDELNING 7
Zap di Girifalco vore förstahästen om jag visste att han skulle hålla upp ledningen, men med snabba hästar utanför från bra spår överlåter jag tipsettan. Den går istället till läckra Staro McMillan som är en riktigt fin typ, vilken tål att gå en rejäl långsida. Där bakom streckas Thriller N.P.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten: exlee (+5), SO (+7), Fulsprit (+5)
|