Visa ett inlägg
Gammal 2020-05-12, 11:52   #4
mr_stylez

mr_stylezs avatar

Reg.datum: nov 2011
Sharp$: 5212
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av rotagg Visa inlägg
Skojar du med mig? Vad är det för något du ser? Antar att du hade lirat Örjan? Jag hade inga intressen i loppet och är helt opartisk och ska nu berätta vad jag ser.

Örjan viker ut och får bra snurr på hästen direkt, han ger Malva några maningar och hon ökar ytterligare och närmar sig favoriten något. Man Markus Svedberg sitter bara och tittar utåt, han driver ingenting på sin häst och har rubbet sparat i mål. Örjan upptäcker tidigt att han aldrig kan slå Loaded Maria och ger nu använder inte körspöet mer sista 50, mycket snyggt gjort. Det är ändå unga treåriga ston vi pratar om!

Örjan brukar kunna jobba rätt bra när han inser att det är kris och han kan förlora ett lopp, men han driver aldrig i onödan när han vet att han inte kan vinna.

Edit: Några saker du kan titta på: Markus B Svedbergs huvud över upploppet, hur Loaded Maria svarar när hon får häst på utsidan, titta gärna 50m efter mål...

Helt enig!

Örjan kan köra bort hästar ibland (särskilt i årsdebuter då han alltid tänker mer på hästen än på spelarna, det får man vara med på, hjälper med spelerfarenhet där, att de såklart borde gå ut o säga innan att de inte kör för seger är en annan sak i dem fallen, det är en självklarhet kan man tycka) men denna gången var det verkligen ingen bortkörning.

1an har allt sparat vinner med mycket om den vill, det är många fler kuskar än Örjan som "ger upp" 50 kvar och spar hästen om de ser de inte kan vinna, men han är en av de bästa på det, Erik A är med duktig på sådant tex, kunna bedöma vinstchans och köra därefter.

Att travspel ska vara rent och utan fusk, ja absolut! Stallkörningar a la Robert Bergh får jag gärna bort tex.
Men i detta fallet var det absolut inte ngt sådant.
mr_stylez är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat