Visa ett inlägg
Gammal 2020-05-12, 15:32   #6
svepet

Reg.datum: maj 2012
Sharp$: 3135
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av jeeboy Visa inlägg
Skojar inte med dig eller någon annan.
Detta är en ren stallkörning.
5 är en mycket bättre häst, tiderna säger en del också om hur snabbt en häst kan köra. Om du tittar startlistan så kan du väl inte på största allvar mena på att på pappret är 1 bättre än 5?
Hade garderat det loppet men det spelar ingen roll.
Jag har tippat på trav i 22 år.
Har sett ett och annat lopp och varit på travbanan och i stallen många många ggr.
Det är inte bara Örjan som gör detta det är många fler som gör detta och när det sker så kommer de undan med det varje gång.
Det finns ingen som helst granskning. Det är detta jag vill komma åt.
Jag vill att loppen ska granskas och i efterhand straffa de som håller på som de gör oavsett om det är en enda gång de gör det.
Den dagen du går miste om en större vinst för att man stallkört och låtit en annan häst vinna så kommer du troligen vara lite annorlunda ställd till hur saker sköts och bedöms av måldomare/bandomare.

Du vet om att de är sjukt rädda att diska någon "större" kusk då de är rädda att de kan bojkotta banan va?
Detta har hänt tidigare.

Öppna ögonen!!!
Det problemet du belyser förekommer garanterat och är ett otyg(ett bland många på en travbana...). Men i just detta fall är det nog mer du som borde öppna ögonen. Känns som du letat efter nåt exempel som du belysa problemet med.
Som jag ser det är ju Örjan t om på sin häst mer än vad Marcus är som i princip sitter blick stilla. Skulle Örjan tagit sig förbi är det snarare Marcus som kör bort sin kuse.
Att du kan säga att 5 är en mkt bättre häst är faktiskt rent nonsens. Kan säkert bli i framtiden, det har vi ingen aning om. Men jag är ganska övertygad om att Svedberg har bättre koll på det än du.

Och tider? Men hur kan du jämföra tider med en häst som aldrig förlorat med en som aldrig vunnit. Den ena har maxtid som medhängare, den andra krafter i mål som vinnare. Olika banor, olika förutsättningar för bra tider. Kan rabbla hur mkt som helst beträffande tider och dess många gånger ringa betydelse vid jämförelse.

Och ja, jag har spelat på trav lika länge som du, ja t om några år mer
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
SO (+10)
svepet är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat