Citat:
Ursprungligen postat av svepet
Det problemet du belyser förekommer garanterat och är ett otyg(ett bland många på en travbana...). Men i just detta fall är det nog mer du som borde öppna ögonen. Känns som du letat efter nåt exempel som du belysa problemet med.
Som jag ser det är ju Örjan t om på sin häst mer än vad Marcus är som i princip sitter blick stilla. Skulle Örjan tagit sig förbi är det snarare Marcus som kör bort sin kuse.
Att du kan säga att 5 är en mkt bättre häst är faktiskt rent nonsens. Kan säkert bli i framtiden, det har vi ingen aning om. Men jag är ganska övertygad om att Svedberg har bättre koll på det än du.
Och tider? Men hur kan du jämföra tider med en häst som aldrig förlorat med en som aldrig vunnit. Den ena har maxtid som medhängare, den andra krafter i mål som vinnare. Olika banor, olika förutsättningar för bra tider. Kan rabbla hur mkt som helst beträffande tider och dess många gånger ringa betydelse vid jämförelse.
Och ja, jag har spelat på trav lika länge som du, ja t om några år mer 
|
Detta har som sagt hänt flera ggr med andra kuskar.
Kan du förklara sättet ÖK kör 5:an på i jämförelse hur han med allt han kan jobbar in Messiah i sista avd??
Kan du påstå att han kör för att vinna i AVd2 med 5:an.