Känns det inte som ett litet avslag på 1 Milliondollarrhyme? Ja, han vill till Elitloppet, men han är ingen monsturös startraket. Har kollat i arkivet och han har startat helt okej från innerspåret tidigare. En gång till spets, och två gånger fått ge sig från utvändiga. Lägg därtill att han har 0 vinster på 5 försök över korta 1640. Och nu innerspåret där han riskerar att bli fast om de utifrån laddas ordentligt. Enligt Travronden så har Milliondollarrhyme 0 vinster på 3 försök i spets dessutom.
Visst, i kväll är det allt eller inget som gäller, men på något sätt är det ändå upplagt för en enorm besvikelse för Fredrik B Larsson efter kvällens tävlingar.
2 Velvet Gio är väl heller ingen startraket. Han går dock bra i spets och har 7 av 10 vinster därifrån. Jag tror däremot inte att han kommer att kunna ta en längd på 1 Milliondollarrhyme i starten, men jag kan ha fel.
Min gissning är att det blir rejäl körning om ledningen i början där 1 Milliondollarrhyme kommer att lyckas hålla ut 2 Velvet Gio. Men sedan kroknar han mot slutet och då kommer 7 Inti Boko där bakom och joggar i mål som etta.
Sedan är frågan vad 4 Rose Run Sydney är kapabel till? Eller 6 Evaluate?
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
|