I avdelning 3 så lär det startas ruskigt snabbt. Läste att Adrian vill öppna med 1 Billions. 2 Florist ska tydligen vara ganska snabb ut. 4 Philosopher går bra i spets. Men 5 Tiny Rocket är nog den som är snabbast ut. Och sedan är frågan om det blir någon körning eller vem som släpper till vem? Adrian brukar väl aldrig släppa ledningen medvetet, så det kan nog komma att bli körning om det klaffar från innerspåret.
Jag tror framförallt att den snabba starten gynnar 9 Buffon Z.S och 7 Gilmore Trot som kan öppna lite lugnare bakom de spetssugna och istället försöka hitta en bra position i kön och sedan attackera mot slutet.
Favoriten 3 Kuyt F Boko är den som är mest svårbedömd där man inte riktigt vet vilka upplägg han gillar. Vann från rygg ledaren på Jägersro i höstas. Fick då luckan på upploppet och spurtade ned dem. Väldigt imponerande. Kanske kan bli något liknande nu?
Så min gissning är: 1/5 kör ordentligt om spets efter 500. 2/3/4/7/9 gynnas alla av snabb start. Och sedan handlar resten om positioner. Det kan finnas en risk att favoriten 3 Kuyt F Boko hamnar lite väl långt ned i kön ifall 2 Florist lyckas komma rätt på det och hamnar 2-utv, samtidigt som 7 Gilmore Trot trycker på lite utifrån och hamnar 2/3-utv. Detsamma gäller 4 Philosopher.
Jag lär nog ta många här. 1-2-3-4-5-7-9 rent spontant. 6-8 känns mest avslagna, men de kanske kommer med ändå.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
|