Citat:
Ursprungligen postat av Melander
Som jag skrev i mitt första inlägg::::Ni som spelar varje dag (typ nästan alla på detta forum) för stora pengar,har ni ärvt eller han ni pengar i kassan.Jag fattar inte hur ni vecka efter vecka förlorar men ändå spelar ni?
Vad är problemet att förstå detta?
|
Och du har fått flera svar. De flesta har en månatlig inkomst. En del köper sommarstuga, andra spelar för nöjes skull. Det finns de som går plus på spel dessutom även om de är få - möjligen fler på detta forum än genomsnitt i landet.
Själv spelar jag inte varje dag och inte för så stora summor i nuläget. Som mest omsatte jag väl 100 000 i månaden men då var spel det enda jag sysslade med och det är egentligen små summor mot vad man behöver omsätta för att kunna leva på spel. Minst en halv miljon behöver man omsätta med en hyfsat bra roi.
En del på forumet har säkert vunnit en större summa och av den anledningen ökat sina insatser.
När jag var ung, runt 14-17 så spelade jag för kanske 500 om dagen åtminstone. Men jag vann mycket på den tiden också och att åka till Jägersro och förlora 3-4000 kronor var för mig då inget konstigt. Var jag fick pengar från? Dels vann jag men annars sponsrade min far mig med en del då han vann en del fina belopp.
Testa själv att börja med ett kapital i dag på 10 000 och spela på förväntade värdespel. Då kan du enkelt lägga 500 kronor per spel om du inte har få-oflyt. Men du får hålla dig på slantsinglingar då. Det går att bygga rulle om man har lite koll. Men det krävs mycket. Det är skillnad på 1.82 i odds och 1.94 och det är skillnad mellan att vara vinnande eller förlorande i längden.
Många större insatser på streckspelen i trådarna är ju andelsspel och vad jag ser är det endast ett fåtal som spelar stora summor själva. Och har du en rulle på 50 000 (vilket är lite) så är 1000 vinnare inte så mycket etc. (beroende på vinstchanser).
I dag fanns det ju ett flertal bra spel tycker jag personligen!
Det jag undrade dock var varför du attackerade mig förra gången jag gav ett svar?