Ämne: V4 Färjestad
Visa ett inlägg
Gammal 2020-05-18, 09:31   #1
mr_stylez
 
mr_stylezs avatar
 
Reg.datum: nov 2011
Ort: Lund
Inlägg: 2 678
Sharp$: 5208
Standard

V4 Färjestad


Dags för veckans första lunch-v4a från Soliga(?) Färjestad!

Omgången ser intressant ut tycker jag med flera favoriter man absolut kan fälla!

1: Svårt lopp inleder! Jag går nog på 1an som utgång, Berglöf är uppåt på den i varje start, duktig näst senast, galopp senast på v75 mot betydligt tuffare motstånd.. håller den upp spets här ser jag inte vem som ska trycka upp tempot direkt? Handlar om att hålla ut 4 och 6 från start bara, 6an kan nog släppa dessutom om den tar sig förbi då det är 2640 nu...
Dock många kul streck bakom så garderar på! 12 Svempa Laday trodde jag på sist på V75 (samma lopp som 1an) men den gick inte att känna igen i den starten. Är den tillbaka som i loppen innan går ingen säker här!
nämnda 4 och 6 kommer också med, samt 8 med smygläget, 9 och 11.

Rank: 1/ 12,9,4,8,7,11

2: Redens favorit Patricks Princess var ju inte alls bra i debuten senast så den tänkte jag dizza helt.. Sen såg jag kuskbytet till offensivare Daniel O från Örjan, barfota o jänkarvagn... och då får den bli utgång istället, vinner såklart om den fungerar bättre idag på ändringarna!
Så mycket byten kan dock slå åt fel håll med, och bakom är det öppet!
Garderar med 1 2 3 5 6 9.
9an är hårt spelad, vann efter perfekt lopp sist, bakspår nu och borde stå i högst 10%.. kan såklart vinna loppet om den får typ 2a 3e ytter och perfekt draghjälp, så tar med den mest på nåder..

Rank: 3 / 2 1 5 9 6


3: Ännu ett öppet lopp om inte 1 håller spets, då lär den väl vinna.. ska bara gå felfritt med, att inte spika en häst som kommer från galopp är väl en av travets sanningar... tar med 2,3,4,5 som alla är kapabla att vinna samt bakspårens 9 och 10 som är de 2 bästa hästarna i loppet i mitt tycke. 9an var ju tex trea i näst senaste starten bakom Power och Brother Bill....

Rank får bli 1-9-10 / 4 2 5 3


4: Jämnt lopp igen!
Har 2 st a-hästar här i nr 4 Nisse Sånna som jag tror tar spets från 3 Lamino och kan hålla hela vägen där, samt 10 som såklart är bästa hästen, ska smygas säger tränaren och får gärna sitta fast vilket såklart inte låter så kul, men får den fritt spurtutrymme säg 300 kvar tror jag ändå den städar av det här gänget trots årsdebut.
9 Har gått jättebra på slutet men kusken nu..... från bakspår.. högst tveksamt!
6 7 8 kan alla vinna med rätt lopp där 7 är den som kan göra mest på egen hand. Streckas!
1 Går bra hela tiden har smygläge nu igen och kan absolut vinna med en bra resa!
3 Lamino vill jag egentligen dizza helt, ickevinnare som höll undan senast, mest för att de andra var dåliga tyckte jag. Får ingen spets här och är otroligt nog favorit här pga vinsten senast... vill se den kämpa o vinna 2 lopp på rad innan jag tror på den iaf. Dock är det dumt o bränna på en så lågt streckad favorit i sista då man ändå tar massa hästar så den åker med på nåder den också

Rank : 4,10 / 7,6,8,9,1,3
__________________
Kuskar som inte försöker vinna, kanske inte bör vara kuskar.....

Senast redigerad av mr_stylez den 2020-05-18 klockan 09:35.
mr_stylez är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat