Ser att ingen tråd är startad så kör väl igång en!
Bara kikat snabbt på det än så länge så har inga direkt långa utvecklande tankar om hästarna....
Kort:
1:9 Storfavorit, men vi pratar kallblod låg klass, volt tilägg och han står bakom starthästarna med 20-hästarna direkt på sig.. en omstart lr två kan den mycket väl ha hoppat bort sig...
De 3 bästa spåren i volt brukar vara 1 6 7 och där står också de 3 värsta motbuden! De tre är givna att ta med emot tycker jag.
2: Väldigt öppet lopp på 3140 m... 1 2 6 7 8 9 kan alla vinna anser jag iaf.
Innerspår extra viktigt i sådana här lopp, 1an står perfekt till, lopp i kroppen, älskar långt, och har 2 av 2 på Solänget... den är given att ha med som storskräll!
3: Nr 6 given förstahäst för mig här, Fick det inte att stämma senast med galopp, men innan dess väldigt bra i 2 raka som tvåa, näst senast 2a bakom Ulvsåsen vilket är att se som en seger nästan... Vinner om den är tillbaka i form igen!
Bakom tycker jag spontant 2 3 5 9 10 är tidiga, men här kan det säkert smälla, kallblod låg klass ska alltid helgarderas egentligen om man har råd, hälften har säkert hoppat efter 1000 m...
4: Otroligt svår spårtrappa.. 1 2 10 15 tyckte jag man kan ta bort vid första anblicken men resten... kanske tar 5-8 och hoppas på bästa spåren bara :P Nej men allvarligt här får man plugga på!
5: 6,7,8,9 kan vinna. Tror jag tar alla lr tar en rå och spikar 6an här.. tycker Tangen Haap är för stor favorit.. Särskilt på 2640 m...
6: Kul lopp med många bra hästar! 1,2,5 känns tryggt här.
1 spets
2 bäst
5 om de blir tempo