Ämne: V64 Solänget
Visa ett inlägg
Gammal 2020-05-19, 15:26   #1
mr_stylez

mr_stylezs avatar

Reg.datum: nov 2011
Sharp$: 5212
Standard

V64 Solänget

Ser att ingen tråd är startad så kör väl igång en!

Bara kikat snabbt på det än så länge så har inga direkt långa utvecklande tankar om hästarna....

Kort:

1:9 Storfavorit, men vi pratar kallblod låg klass, volt tilägg och han står bakom starthästarna med 20-hästarna direkt på sig.. en omstart lr två kan den mycket väl ha hoppat bort sig...

De 3 bästa spåren i volt brukar vara 1 6 7 och där står också de 3 värsta motbuden! De tre är givna att ta med emot tycker jag.

2: Väldigt öppet lopp på 3140 m... 1 2 6 7 8 9 kan alla vinna anser jag iaf.
Innerspår extra viktigt i sådana här lopp, 1an står perfekt till, lopp i kroppen, älskar långt, och har 2 av 2 på Solänget... den är given att ha med som storskräll!

3: Nr 6 given förstahäst för mig här, Fick det inte att stämma senast med galopp, men innan dess väldigt bra i 2 raka som tvåa, näst senast 2a bakom Ulvsåsen vilket är att se som en seger nästan... Vinner om den är tillbaka i form igen!
Bakom tycker jag spontant 2 3 5 9 10 är tidiga, men här kan det säkert smälla, kallblod låg klass ska alltid helgarderas egentligen om man har råd, hälften har säkert hoppat efter 1000 m...

4: Otroligt svår spårtrappa.. 1 2 10 15 tyckte jag man kan ta bort vid första anblicken men resten... kanske tar 5-8 och hoppas på bästa spåren bara :P Nej men allvarligt här får man plugga på!

5: 6,7,8,9 kan vinna. Tror jag tar alla lr tar en rå och spikar 6an här.. tycker Tangen Haap är för stor favorit.. Särskilt på 2640 m...

6: Kul lopp med många bra hästar! 1,2,5 känns tryggt här.
1 spets
2 bäst
5 om de blir tempo
mr_stylez är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat