Visa ett inlägg
Gammal 2020-05-21, 13:23   #10
AmaerildeRimfrost

AmaerildeRimfrosts avatar

Reg.datum: nov 2017
Sharp$: 242

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

V64-1: Här sticker två hästar ut från mängden och det är nr 5 Upper Face som har ett bra spår och gjorde det riktigt bra senast. Fartresurser och går en 11-tid och det borde räcka till seger. Även nr 7 Sweetman bör streckas då den som fyra senast satte nytt personligt på 11.9. Skulle det bli överpace och tuppfäktning så kan möjligen nr 11 Conrads Massive komma in i matchen. Rekordtiden där är dock från Tingsryd och frågan är om den har fartresurserna för att vinna från bakspår på Jägersro en solig dag när banan kommer vara perfekt. Två hästar borde räcka mycket långt.

V64-2: Iina Aho har inte haft någon toppensäsong så här långt men hästen nr 2 Edio är huvud högre än många av sina motståndare. Kan vara en tänkbar spik. Vill dock varna lite för andrahandsfavoriten från Danmark, nr 6 Concorde. Dock årsdebut och det kan bli lite mjölksyra till slut. Borde räcka långt med dessa två även om nr 9 Robin Hood och nr 10 Major Tom inte är helt borta även om de startar längst ut på vingen.

V64-3: Nr 7 Velten Versailles är överlägsen i det här fältet. Årsdebut oroar lite men den kvalade på en riktigt bra tid så den har fått sin genomkörare. Jag plockar dock med långstegade Neelix som hoppade bort en klar seger senast. Det är ingen dålig häst och raden på slutet gör den inte rättvisa. Här bakom är det nr 3 Seethestar och nr 8 Bonny Boy som kan vara med och stångas ifall favoriterna sviker med en sämre dag.

V65-4: Nr 4 Rosie Access ströks som jag trodde mycket på. Tycker dock att det är här man kan fälla favoriten nr 1 Digital Crunch. Pekka kör inte alltför mycket och jag tror det kommer fälla avgörande här, speciellt om han inte lyckas nå spets. Tror det är risk för en gunga här från innern dock om den laddas. Nr 6 Loveley Lasse och nr 7 O.M.Faststeep känns som heta kandidater nu när de båda är nedstrukna två hack. Jag vill dock ha med nr 11 Vasco De Gama med Olof Thorsson som är rutinerad. Kan mycket väl vinna här med en bra häst trots bakspår då övriga ekipage inte känns så starka. Den danska gästen nr 2 Enzo Brogård bör också passas då den är helt bortglömd.

V65-5: Det svåraste loppet att lösa och har man cash och vill sätta sex rätt kan man nästan helgardera här. Ingen är chanslös här och jag har själv haft svårt att begränsa mig men mina val faller på nr 1 Eldorado B som i grunden är bäst men visar tveksam form. Hade ev sparat senast och kan formen öka ska den ses med bäst vinstchans. Två andra snabbspringare är nr 5 Tycoon Conway Hall och nr 7 Giveitgasandgo som har fartresurser så det räcker och blir över. Dessutom bra spår på den förstnämnde. Mest överskattad i loppet anser jag nr 6 Mack Dragan vara. Folk verkar strecka hästen på några gamla minnen om och om igen. Jag har sågat den i flertalet starter och haft rätt varenda gång. Tror jag får det i dag också. Nr 4 Monark Newmen till 4% känns också intressant då den står på tur efter de tre nämnda ovan i rankingen! Men som sagt, tror vem som helst kan vinna här!

V65-6: Här ser jag inga större hot mot omgångens bästa vinstchans i nr 4 Darah Bibo. Ska jag ändå nämna några bakom som kan vinna om favoriten sviker med galopp eller liknande så är det nr 1 Gangnam Style K. och nr 11 Booze! Men jag ser Peter Untersteiner i spets och sen går det undan och vem ska då kunna vinna egentligen? Nä, dagens säkraste spik anser jag!

Summering av omgången är att jag skulle bli mäkta överraskad ifall utdelningen når över 1000 kronor och ska sanningen fram tror jag den landar under 200 kronor. Så det rätta är att hitta de mer betrodda och göra en mångbong istället. Jag lämnar dock in bägge varianter och de kan ses ovan! Lycka till ni som ska spela i dag på Kristi Himmelfärdsdag!

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat