Visa ett inlägg
Gammal 2020-05-22, 15:12   #43
Efterhandaren

Reg.datum: dec 2019
Sharp$: 18047
Standard

Gävle funderingar

V75 1) 7 Vikens High Yield. Finns väl inget som talar emot ? Möjligen volt och omstarter men hästen tål nog en tappstart oxå. Ganska travsäker.

V75 2) Öppet stolopp. 1 Frozen Queen är en distansgynnad Melkko häst som står bra inne och bör bevakas.
3 Carry Cash gick bra senast men har många Ready Cash G i raden. Tål nog inte omstarter !
8 Lady Youline. Är nog bästa hästen men spår 2 i volt känns väl sådär.
12 Argbiggan. Rejäl travare med form.
Men som sagt öppet och kanske storgardering är lösningen.

V75 3) 2 Stonecapes Superb. Står hårt inne men har läget. Dock lite Svårbedömd i min värld.
4 Merrit kommer med två raka på sprint och får sitt Maiden här. Kan gå.
9 Key West Snapper är min superstänkar. Dunkel form och spår 9 MEN Järpedal är en duktig tränare och åker långresan till Gävle i angeläget ärende. Erik upp +++.

V75 4) 9 Spang Viktor. Nordisar är inte min likör så jag går på favoriten.

V75 5) 2 Viking Brodde gör årsdebut och är svårbedömd. Men bevakas på läge och gamla fjolårs meriter.
4 Smevikens Cruiser. Verkar trivas uppe hos Eklund. Ok tufft emot här men kan nog överraska.
8 From The Mine. Övertygande vinst senast i enkelt motstånd. Men visat rikstotoklass förra året.
11 Figaro Vici. Distansgynnad rackare som är härdad i tufft motstånd på Vincennes.

V75 6) 2 Billie De Montfort. Dags att sätta nosen först ? Har väl inte riktigt visat vinnargnista efter lite tråkiga lägen men är väl den i fältet som platsar i en Elitloppsfinal.
5 Zarenne Fas kanske får ett chansstreck. Varennaren har en grym spurt med rätt smygare.

V75 7) Mycket ihåligt Klass 2 försök.
5 Expensive gick godkänt i ett stenhårt pokalförsök. Och är nog en klassklättrare. Men lite favorit i fara varning.
Kan hästarna för dåligt men 2-3-10-11 känns värst emot. Övriga är nog matlappsjägare.
Efterhandaren är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat