Visa ett inlägg
Gammal 2020-05-22, 15:22   #44
mikaels

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 11975
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Efterhandaren Visa inlägg

Gävle funderingar

V75 1) 7 Vikens High Yield. Finns väl inget som talar emot ? Möjligen volt och omstarter men hästen tål nog en tappstart oxå. Ganska travsäker.

V75 2) Öppet stolopp. 1 Frozen Queen är en distansgynnad Melkko häst som står bra inne och bör bevakas.
3 Carry Cash gick bra senast men har många Ready Cash G i raden. Tål nog inte omstarter !
8 Lady Youline. Är nog bästa hästen men spår 2 i volt känns väl sådär.
12 Argbiggan. Rejäl travare med form.
Men som sagt öppet och kanske storgardering är lösningen.

V75 3) 2 Stonecapes Superb. Står hårt inne men har läget. Dock lite Svårbedömd i min värld.
4 Merrit kommer med två raka på sprint och får sitt Maiden här. Kan gå.
9 Key West Snapper är min superstänkar. Dunkel form och spår 9 MEN Järpedal är en duktig tränare och åker långresan till Gävle i angeläget ärende. Erik upp +++.

V75 4) 9 Spang Viktor. Nordisar är inte min likör så jag går på favoriten.

V75 5) 2 Viking Brodde gör årsdebut och är svårbedömd. Men bevakas på läge och gamla fjolårs meriter.
4 Smevikens Cruiser. Verkar trivas uppe hos Eklund. Ok tufft emot här men kan nog överraska.
8 From The Mine. Övertygande vinst senast i enkelt motstånd. Men visat rikstotoklass förra året.
11 Figaro Vici. Distansgynnad rackare som är härdad i tufft motstånd på Vincennes.

V75 6) 2 Billie De Montfort. Dags att sätta nosen först ? Har väl inte riktigt visat vinnargnista efter lite tråkiga lägen men är väl den i fältet som platsar i en Elitloppsfinal.
5 Zarenne Fas kanske får ett chansstreck. Varennaren har en grym spurt med rätt smygare.

V75 7) Mycket ihåligt Klass 2 försök.
5 Expensive gick godkänt i ett stenhårt pokalförsök. Och är nog en klassklättrare. Men lite favorit i fara varning.
Kan hästarna för dåligt men 2-3-10-11 känns värst emot. Övriga är nog matlappsjägare.
Spår 2 är det bästa spåret från tilläggsvolten när det finns ett springspår från främre volten. Även om 6 är struken nu, så kommer voltningen att ske på samma sätt som om den startat, dvs med ett extra anlopp på 20 meter för tillägget...
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat