Visa ett inlägg
Gammal 2020-05-22, 20:45   #55
tvablaa
 
Reg.datum: dec 2012
Inlägg: 2 092
Sharp$: 6127
Standard

Lite tankar efter genomläsning av de vanliga källorna:
1: Det ser ut att räcka långt med 6,7 och onekligen högre spelvärde på 6 som bör ta spets. Letar en skrällbud så känns Ribaude tidig om den går bfro.
2: Lurigt lopp där det kanske är mest troligt att någon av de fyra mest spelade vinner. Fördel tilläggshästarna statistiskt och Argbiggan från springspår och med bra kusk är nog hetast. Tror dock det kan skrälla här och Dusktodawn Sisu är obegripligt lite streckad, är det inte bästa hästen? Och Infinite Knight från Westholms formstall går heller inte att lämna utanför.
3: Är precis som Dahle och Berglund inne på Merritt som troligen blir spik för mig. Vid gardering åker Sugarcraft med, 3% på BG alltid spelvärt.
4: Tycker alltid kallblodsloppen känns luriga och detta är inget undantag. 4,9 är väl dock rätt tydliga A-hästar. Jansson upp på 1 kan innebära skräll och kanske kan Alsén vinna från rygg ledaren om det blir bfro.
5: Här är Berglund också inne på Viking Brodde och känslan är väl att den kan vara precis hur bra som helst. Vill dock dubbla med From the Mine som är en favorit. Hoppas Djuse laddar framåt från start.
6: Obehagligt lopp tycker jag med frågetecken på alla. Vill Billie verkligen vinna? Är Rödluvan mkt mer startsnabb än de flesta tror? Från spets går den väl inte att slå? Kan den blinda hönan Lövgren få tokfart på Mange som vore kul att se i Elitloppet. Och hur bra är egentligen Rose Run Sydney. Här vill jag spika men just nu känns det som helgardering.
7: Här borde det gå att gå kort. Tycker 2 är första strecket, sos? 5 är bra men trög ut. 6 totalt bortglömd och måste med till nuvarande procent. Bakspåren tror jag får svårt.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
SO (+10)
tvablaa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat