Visa ett inlägg
Gammal 2020-05-24, 10:55   #268
AmaerildeRimfrost

AmaerildeRimfrosts avatar

Reg.datum: nov 2017
Sharp$: 242

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Piraten Visa inlägg
Om jag hade fel gällande Mathias i det här fallet tar jag tillbaka vad jag sade gällande trängningssituationen. Men överlag måste man få diskutera kuskinsatser som drabbar både spelare, konkurrenter och hästar negativt.

Vi kan ta Robert Bergh som ett exempel. Han är väldigt framgångsrik och gör mycket bra. Men han har vid upprepade tillfällen offrat en häst i ett lopp för att enklare bli släppt till ledningen i nästa. Sådant är fult mot alla parter och det förtjänar kritik.

Likaså alla de kuskar som bestämt ska ut i spåren med hästar som ska köras innanför sarggränsen. Vad är det positiva med det?

Nej, både positiv och negativ kritik behövs. Sen att jag kanske hade fel gällande situationen i det här specifika fallet tar jag på mig, men överlag så jämnar det ut sig.
Det är ju en fördel stora tränare har som kan offra några lopp för att på lång sikt få igen det flerfalt. Rent taktiskt är det ju smart och jag har full förståelse att Bergh kan göra sådant. Sen förstår jag ju att det kan tilta hos många spelare, men man får försöka tänka att är Bergh med kan vad som helst hända - samma när Ludde körde!

En mindre tränare/kusk kan ju inte offra sina hästar för då framstår man som dålig och i längden får man sämre och sämre hästar att köra. Det handlar om pengar och då gör folk det som krävs för att på sikt vinstmaximera!

Hade gjort samma sak om jag kört lopp!

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat