Visa ett inlägg
Gammal 2020-05-24, 11:24   #272
AmaerildeRimfrost

AmaerildeRimfrosts avatar

Reg.datum: nov 2017
Sharp$: 242

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Piraten Visa inlägg
Jo, det är klart att det är en faktor man tänker på som spelare och jag förstår honom till viss del. Men det är trots allt djur vi tävlar med och då tycker jag inte det är schysst att offra en häst för att vinna fördel på det till nästa lopp.

Den som är snällast mot hästarna är Örjan, som vet vad han har i tömmarna. Sen att han ibland kör för sent och sätter sig fast är en annan femma, men då får han också kritik. Men en häst mår bra av att ha Örjan som kusk då han aldrig vinner med mer än han behöver och får hästarna att känna sig modiga över mål.

Vi kan även ta Jorma som exempel. Det är en sann sportsman som ofta är offensiv i sina styrningar. Men blir han ordentligt utsvarad om ledningen är han inte sämre än att han kan ta upp, istället för att fortsätta vara grinig mot ekipaget i spets. Sporten skulle må bra av att ha några fler kuskar som honom, han tävlar ordentligt men på ett schysst sätt.
Jag gillar ju på något sätt taktiken "släpper du inte till mig nu så kommer ingen av oss i mål". För då är det ju lika mycket upp till ledaren faktiskt. Man kan inte bara kritisera en i dessa situationer då de bägge ser till att skapa scenariot.

Jag minns ju när jag spelade mycket Risk (brädspelet) förr i tiden. Var någon på väg att attackera mig så sa jag... "bara så du vet kommer jag köra full attack mot dig överallt så länge jag finns kvar på planen". Sen kom attacken likväl och efter min attack därefter så åkte hela jävla spelplanen med alla pjäser i golvet för att någon flippade och tyckte att så spelar man inte

Det är ju taktik - om än inte den snyggaste så likväl en taktik

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat