Visa ett inlägg
Gammal 2020-05-24, 11:51   #1697
BrakZen
 
BrakZens avatar
 
Reg.datum: jan 2019
Inlägg: 539
Sharp$: 741
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av hakan11241 Visa inlägg
Tack för snabba svar om Leifs system.
Som vi varit inne på tidigare i tråden så är det alltid av största vikt att studera garantitabeller. Där ser man vad man får för pengarna, och kan lägga sina pengar på ett system med profil som man gillar.
Själv gillar jag inte luckor i garantitabeller. Tycker halva vitsen med reducerat är att småvinsterna skall hålla spelaren flytande tills det smäller med 13 rätt.
Viktigt är också att beakta att om man går av på en säker match blir en 11-rättsgaranti bara värd 10 rätt. Därför vill jag alltid ha 12 rättsgaranti vid normala utfallet av U-tips.
Helt rätt tänkt. Hela tanken med reducerade system och garantitabeller är just att utläsa "vad är sämsta tänkbara utfall och hur ofta inträffar det"?, "Hur stor är chansen till minst 2 eller flera tolvor"? Finns det luckor? osv. Men jag vet att många inte förstått detta och läser tabellen tvärtom, dvs hur stor är allarättschansen?

Men om du t ex tar PowerPlays U 8-0-560 och jämför med 672 raders varianten tror jag nog att alla kan förstå vad som definierar ett bättre system - precis som du är inne på.

Allarättschansen är det sista man skall titta på, vill du ha högre chans till alla rätt är det bara att lägga till rader. För att att få samma allarättschans (60%) på PowerPlays system behöver man bara lägga till (672-560) 112 rader, vilka som helst som inte redan finns i systemet vi 4 U-tips, men blir systemet bättre då? Eller ligger styrkan i tolvrättsgarantin vid 3-5 u-tips?

Senast redigerad av BrakZen den 2020-05-24 klockan 11:58.
BrakZen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat