Elitloppslördags-V75
V75-1:
Stoeliten
Bara en häst kvar från förra årets fält ( Mellby Free ) som nu gör årsdebut. Enormt frågetecken när det ska omsättas 150-200M.
Gillar Double Exposure och Sommar-Tessy mest. Med fri lejd till ledningen lär dock DE bli väldigt svårslagen till tråkig V75%. Den som kan häxa är Willow Pride med en finntjurig Mika.
V75-2
Don F. Zet fick iaf spår 8 och det öppnar åtminstone för en teoretisk möjlighet till favoritfall. Inte heller alla som håller formen efter en sån tömning som senast. Men den möter "inget alls" i en klassmässig jämförelse. Stort glapp till resten.
V75-3
Silverfinal där Very Kronos nog blir rätt klar favorit. Läget gör ändå att jag förmodligen garderar med de 1-6 och Vincero Gar.
V75-4
Diamantstofinal.
Lennartsson på Bergh-tränat är en vass komb. Bakspår på mellanvolten borde göra V75%en hyfsat intressant. ( Edit: Ja, jag menar alltså Indras Secret! ) Bakom finns ett helt gäng tänkbara ( såklart med stolopp ) vid gardering.
V75-5
Klass I-final där jag tycker Armour As och Van G. höjer sig lite över resten. Kommer 11+12 bli fortsatt överspelade även på lördag?
V75-6
Bronsfinal med ett gäng hästar som kommer att duga även i Silver framöver.
1-7 får räcka. Jag är inte alls säker på att vare sig 1 eller 6 fyller sitt staket på lördag.
V75-7
Harpers blir som alltid sevärt. Efter senaste segern blir nog Moni Viking rätt klar favorit. Men det är inte lätt att återupprepa prestationer som den senast. Den får inte hamna alltför långt efter från start om det ska gå att superspurta hem det här. Jag gillar mellanvolten i år.
Senast redigerad av Strappa71 den 2020-05-24 klockan 23:44.
|