Datum: 2010-10-19
Tid: 00.00
Sport: Futsal
Land: Brasilien
Liga: Grand Prix
Match: Rumänien - Qatar
Spel: Rumänien -4.5
Insats: 3/5
Odds: 1.75
Bolag: Pinnacle
Motivering:
Tänkte prova att lägga ut tre spel på Futsal, som är en variant av inomhusfotboll. Om ni ryggar gör det med försiktighet.
Vet inte hur många som har koll på den här sporten, men just nu spelas Futsal-turneringen Grand Prix i Brasilien. Turneringen kan liknas vid ett inför-mästerskap till det större futsal-VM som spelas 2012 i Thailand. I den här turneringen har man samlat de bästa nationerna från hela världen - trodde jag. Till min stora förvåning såg jag att Qatar även är med och spelar.
Qatar har enligt mig ingenting att göra i dessa sammanhang, man ligger på en helt annan nivå. Har man följt de Asiatiska futsalmästerskapen så vet man att inte ens i den delen av världen så är Qatar en toppnation. Lite konstigt är det därför att bättre lag från Asien som Japan, Uzbekistan och Thailand inte är med i turneringen. Qatar är för tillfället rankade på en 76e plats på den officiella futsalrankningen (där just nu 95 lag finns). Den enda anledning jag kan tänka mig till att man är med och spelar här är att man möjligen har betalat arrangören stora (olje-)pengar.
I gårdagens match förlorade med hela 0-13 mot Spanien.
I nattens match ställs man mot Rumänien, en hyfsad stark nation. Man tillhör inte de bästa lagen, men man är med och spelar tight mot de bättre lagen. För tillfället är man rankade på en 14nde plats. Igår spelade man 2-2 mot Argentina, som är en mycket bättre nation, vilket är fullt godkänt.
Rumänien kommer att vinna här helt säkert, frågan är bara med hur många mål. Tycker att linan -4.5 till 1.75 är spelvärd, och tippar att man vinner med 6-7 bollar.